اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی خبر داد:

خراسان‌رضوی استان پنجم در جذب اعتبارات کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی گفت: استان خراسان‌رضوی از لحاظ جذب اعتبارات کشاورزی استان پنجم در کشور است که امید می‌رود تا پایان سال جاری به مقام بالاتری دست پیدا کند.

خراسان‌رضوی استان پنجم در جذب اعتبارات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد رضا جمشیدی در حاشیه نشست خبری گفت‌وگوی بخش دولتی با بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: از بانک‌ها انتظار داریم که با حداکثر توان خود به بخش صنعت کمک کنند.

وی با اشاره به ثابت بودن قوانین در دوره‌های مدیریتی مختلف تصریح کرد: به عنوان مثال استاندار خراسان‌رضوی 5 میلیارد تومان به بانک‌ها پرداخت کرده است تا آنها به جای 100 میلیارد وام با سود 21 درصد 100 میلیارد وام با سود 16 درصد به صاحبان صنایع اعطا کنند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: این مقدار باید به 7.5 میلیارد برسد و 2.5 میلیارد دیگر نیز باید به بانک‌ها پرداخت شود تا 50 میلیارد وام دیگر نیز به افراد اعطا شود و این مبلغ باقیمانده به دلیل اینکه مصوبه است و به صورت قانون درآمده است حتما اجرایی می‌شود.

جمشیدی با اشاره به اعتبارات جذب شده در بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: از محل اعتبارات سال 90 ، 278 میلیارد تومان با سود 7 درصد در مرحله اول ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در مرحله دوم از اعتبارات سال 90، 75 میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است همچنین 187 میلیارد تومان از اعتبارات سال 91 با کارمزد 13 درصد اختصاص پیدا کرده است که مابقی آن نیز تا پایان سال اختصاص پیدا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی تاکید کرد: استان خراسان‌رضوی در حال حاضر استان پنجم کشور از نظر کسب اعتبارات کشاورزی است.

جمشیدی با اشاره به تفاوت میان اعتبارات سال 90 و سال 91 بیان کرد: اعتبارات سال 90 با کارمزد 7 درصد محاسبه می‌شوند و اعتبارات سال 91 با کارمزد 13 درصد مورد محاسبه قرار می‌گیرند.

وی افزود: علاوه بر این اعتبارات سال 91 باید به صنایع عظیم و مبالغ بالای 1 میلیارد اختصاص پیدا کند ولی اعتبارات سال 90 به صنایع ریزتر و مبالغ پایین‌تر نیز اختصاص پیدا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها در بخش بنگاه‌های زودبازده مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: در کارگروه اشتغال به بانک‌ها یک ماه مهلت داده شده است که روند پرداختی‌های خود را بررسی کنند.

جمشیدی ادامه داد: امیدواریم روند پرداخت‌ها در بانک‌ها بهبود پیدا کند تا تفاوت معناداری در وضع اشتغال داخل استان پدید بیاید.

وی با اشاره به گزارشی که در مجلس شورای اسلامی برای وضعیت اشتغال در استان‌ها ارائه کرده بود، متذکر شد: در این گزارش وضعیت خراسان‌رضوی را وضعیت مطلوبی ترسیم کرده است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی افزود: به گونه‌ای که در این گزارش رتبه اشتغال استان خراسان‌رضوی را از نظر اشتغال استان پنجم عنوان کرده است.

جمشیدی تصریح کرد: ولی شاخص‌ها با وزنی که به آنها داده شده است با شرایط استان خراسان‌رضوی همخوانی ندارند به عبارت دیگر وضعیت استان خراسان‌رضوی آنگونه که در گزارش ترسیم شده است؛ نیست.

وی با بیان اینکه میانگین تولید استان خراسان‌رضوی از میانگین کشوری پایین‌تر است، تاکید کرد: به عبارت دیگر بهره نیروی انسانی در استان خراسان‌رضوی علیرغم تمام تلاش‌هایی که در آن انجام شده، پایین است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی افزود: استان خراسان‌رضوی 8 درصد اشتغال کشور را شامل می‌شود در صورتیکه 5 درصد از ارزش تولید ملی را شامل می‌‌شود.

جمشیدی با اشاره به قانون حمایت از تولید ملی تاکید کرد: این قانون باید به طور کامل در خراسان‌رضوی اجرایی شود و به نحوی مطلوب از آن استفاده شود.

وی تصریح کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی استان نیازمند همکاری همه جانبه ارگان‌ها هستیم تا بتوان به جایگاهی که خراسان‌رضوی استحقاق آن را دارد رسید.

انتهای پیام/70010/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول