اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز به کار کارگروه بیمه، بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران در گرگان

خبرگزاری فارس: با بررسی آیین‌نامه اجرایی کارگروه بیمه، بازسازی و بازتوانی، تأمین و توزیع ماشین‌آلات، آواربرداری ساختمان‌ها، آتش‌نشانی، مواد خطرناک و انتقال و تدفین متوفیان استان این کارگروه شروع به کار کرد.

آغاز به کار کارگروه بیمه، بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان امروز در نخستین جلسه این کارگروه در محل سالن جلسات حوزه عمرانی استانداری اظهار داشت: تعدد عنوان‌های این کارگروه نشان از تعدد وظایف و اهمیت کاربردی موضوعاتی دارد که هر کدام می‌تواند، عنوان کارگروه جداگانه‌ای، ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان باشد.

قاسم سمیعی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع با محوریت کارگروه اصلی، کارگروه یا کمیته‌های فرعی برای عنوان‌های ذکر شده تشکیل خواهد شد.

به گفته وی طبق قانون این کارگروه، تنها کارگروهی به شمار می‌رود که رئیس آن معاون امور عمرانی استاندار است که همین موضوع خود گویای توجه قانونگذار به اهمیت جایگاه این کارگروه تخصصی است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به ارتباط کاری عنوان‌های این کارگروه یادآور شد: این موضوعات از زنجیره‌های کاری مدیریت بحران محسوب می‌شود اما هر موضوعی را می‌توان با توجه به دستگاه تخصصی خود در کارگروه فرعی مدیریت کرد.

سمیعی با تاکید بر گسترش فرهنگ بیمه در استان افزود: در ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎی ﮐﻠﯽ ﻣﺼﻮب ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی در ﺧﺼﻮص "ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی و ﮐﺎﻫﺶ ﺧﻄﺮات ﻧﺎﺷﯽ از ﺳﻮاﻧﺢ ﻃﺒﯿﻌﯽ و ﺣﻮادث ﻏﯿﺮﻣﺘﺮﻗﺒﻪ" بر ﮔﺴﺘﺮش اﻧﻮاع بیمه تاکید شده همچنین در فصل هفتم آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران  کشور صراحتاً به بیمه حوادث اشاره شده که این موضوعات خود موید توجه متولیان امر به بیمه همگانی است.

بیش از 90 درصد از اماکن مسکونی و تجاری گلستان بیمه هستند

وی تصریح کرد: خوشبختانه با همراهی مقامات ارشد استان و همکاری دستگاه‌های مرتبط به ویژه شهرداری‌های استان، هم‌اکنون بیش از 90 درصد از اماکن مسکونی و تجاری استان بیمه هستند که همین موضوع خود گویای رشد مناسب صنعت بیمه در استان است‌.

ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی از انواع ماشین‌آلات کاربردی در عملیات مقابله مدیریت بحران

مدیرکل مدیریت بحران گلستان همچنین با تاکید بر تهیه بانک اطلاعاتی از انواع ماشین‌آلات کاربردی در عملیات مقابله و بازسازی مدیریت بحران ادامه داد: این اطلاعات مستند مجال بهتری را برای تصمیم‌گیران عرصه بحران مهیا می‌سازد تا آنان در شرایط بحرانی تصمیمات منطقی‌تری اتخاذ کنند.

سمیعی اضافه کرد: اطلاعات اخذ شده از دستگاه‌های مرتبط باید جمع‌آوری شود و پس از تدوین هر سه ماه یک بار نیز به‌روزرسانی شود.

به گفته وی تهیه این بانک اطلاعاتی ضمن رفع دغدغه از متولیان دخیل در فرماندهی حادثه، به روند امدادرسانی، جستجو، نجات و آواربرداری آسیب‌دیدگان ناشی از بلایای طبیعی سرعت می‌بخشد.

وی همچنین با اشاره به پیش‌بینی قانون برای عضویت دستگاه‌هایی که در این کارگروه حضور می‌یابند خاطرنشان کرد: این کارگروه می‌تواند در صورت نیاز از دستگاه‌های اجرایی دیگری که در قانون پیش‌بینی نشده به عنوان عضو یا مهمان دعوت به عمل آورد.

در فصل پنجم آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، تعداد 14 کارگروه پیش‌بینی شده که حکم ریاست هر کارگروه در استان‌ها توسط استاندار به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/2307/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول