اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال صنعتی:

تولید‌کنندگان ایرانی به خودکفایی کامل دست می‌یابند/تحریم‌ها را دور می‌زنیم

خبرگزاری فارس: تولید‌کننده سیستم‌های سرمایشی و خنک‌کننده در کشور با بیان اینکه تحریم‌های غرب علیه کشورمان را دور می‌زنیم، گفت: تولیدکنندگان ایرانی از توان بالایی برای دست‌یابی به خودکفایی برای تولید محصولات داخلی برخوردار هستند.

تولید‌کنندگان ایرانی به خودکفایی کامل دست می‌یابند/تحریم‌ها را دور می‌زنیم

محمدعلی صدقی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایش و گرمایشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها فرصتی برای توسعه فعالیت‌های صنعتی است، اظهار کرد: واحد‌های تولیدی و صنعتی باید از ظرفیت‌های موجود در نمایشگاه‌ها برای ترغیب مردم برای استفاده از کالا‌ها و تولیدات داخلی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه‌ها مکان مناسبی برای ارائه و معرفی تولیدات و محصولات داخلی است اما در حال حاضر به دلیل وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور، تحریم‌ها و نوسانات موجود در بازار‌ها واحد‌های تولیدی و صنعتی با رکود مواجه شده‌اند که به دلیل این موضوع حضور این واحد‌ها در نمایشگاه‌ها نیز کم‌رنگ شده است.

مدیرعامل شرکت اپراتهویه‌ با اشاره به اینکه به دنبال وجود این وضعیت فروش محصولات واحد‌های تولیدی شرکت‌کننده در نمایشگاه‌ها نا‌مشخص است، تصریح کرد: اما در مجموع نمایشگاه‌ها می‌توانند با معرفی محصولات و تولیدات مجموعه‌های صنعتی سبب آشنایی مردم با تولیدات و کالا‌های داخلی شوند.

وی فعالیت شرکت اپراتهویه‌ را در راستای تولید سیستم‌ها و دستگاه‌های سرمایشی و خنک‌کننده در کشور دانست و ادامه داد: البته بسیاری از قطعات دستگاه‌های تهویه در داخل کشور ساخته نمی‌شود و این قطعات از خارج وارد کشور می‌شود.

صدقی با بیان اینکه به دلیل نوسانات موجود در بازار ارز و دلار وارد کردن قطعات مورد نیاز برای ساخت و تولید دستگاه‌های تهویه نیز با مشکلات مواجه شده است، تأکید کرد: در حال حاضر تقاضای مردم برای خرید محصولات این مجموعه‌ها به میزان بسیاری کاهش یافته است.

وی به کاهش 70 درصدی تقاضای مردم برای خرید این کالا‌ها نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: درصدد هستیم در راستای تولید محصولات و کالا‌های داخلی به خودکفایی کامل دست پیدا کنیم و تولیدکنندگان ایرانی از توان بالایی برای تولید محصولات داخلی برخوردار هستند و در مقابل تحریم‌های حاکم کشور با توان و قدرت کامل می‌ایستیم.

تولید‌کننده سیستم‌های سرمایشی و خنک‌کننده در کشور با تأکید بر اینکه برای افزایش تولیدات داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تحریم‌های حاکم بر کشور را دور می‌زنیم، گفت: این مجموعه تاکنون فعالیتی در راستای صادرات محصولات خود به خارج از کشور نداشته است اما تلاش‌های لازم را در راستای حضور در بازار‌های جهانی انجام می‌دهیم.

وی حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور را راهکاری برای فعالیت تولید‌کنندگان در زمینه صادرات تولیدات داخلی به خارج از کشور دانست و اظهار کرد: واحد‌های تولیدی باید با استفاده از ابزار‌های مورد نیاز در راستای افزایش تولیدات داخلی حرکت کنند و دولت نیز باید از این مجموعه‌ها حمایت‌های لازم را انجام بدهد.

انتهای پیام/63004/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول