اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه دیدار با اعضای کمیسیون بودجه بیان شد

مشکلات میناب از زبان فرماندار و امام جمعه

خبرگزاری فارس: امام جمعه و فرماندار شهرستان میناب در دیدار با اعضای کمیسیون عمران مجلس به برخی از مشکلات اساسی این شهرستان اشاره کردند.

مشکلات میناب از زبان فرماندار و امام جمعه

حجت‌الاسلام میرزا حسین معتمدی‌فر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به فرمایشی از امام راحل، سرمایه انسانی را از بهترین و مهم‌ترین سرمایه‌های نظام دانست و گفت: انسان مومن، سالم، متعهد و اهل کار و تلاش از مفیدترین سرمایه‌های یک جامعه است.

وی از سرمایه سیاسی و تاثیرگذاری در منطقه و جهان و سرمایه اقتصادی به عنوان دیگر سرمایه‌های یک کشور نام برد و افزود: سرمایه دینی و اعتقادی نیز از دیگر سرمایه‌های یک جامعه به ویژه کشور اسلامی محسوب می‌شود که دشمنان به شدت نسبت به آن حساس هستند.

امام جمعه میناب در ادامه از حضور مردم در صحنه‌های مختلف و مشارکت در امور نظام به عنوان سرمایه اجتماعی یاد کرد و بیان داشت: ملت معتقد و پایبند به اصول و ارزش‌هاست که در مقابل تحریم و صحنه‌های پیچیده و حساس سربلند بیرون می‌آید.

امام جمعه میناب با بیان این که هرمزگان به منزله پیشانی کشور محسوب می‌شود خواستار توجه بیشتر به این استان شد.

معتمدی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این مطلب که استان هرمزگان سرشار از استعداد و خلاقیت است، گفت: معضل بیکاری و نبود بستر مناسب اشتغال در این استان به ویژه در میناب و منطقه شرق به گونه‌ای است که هنوز کارخانه و یا مجتمعی وجود ندارد که قادر باشد 20 نفر را به کار گیرد.

وی در ادامه گرانی و پایین بودن بودن قدرت خرید مردم را از دیگر مشکلات استان و مردم میناب دانست و عنوان کرد: در اغلب خانواده‌های مینابی پدر خانواده در دادن سیب زمینی آب پز به فرزندانش هم مانده است.

امام جمعه میناب همچنین به مشکلات کشاورزان منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: بدهکاری به بانک‌ها و قیمت پایین محصول به هنگام فروش از مشکلات جدی در بخش کشاورزی است که کشاورزان و فعالان این عرصه را زمین گیر کرده است.

معمتدی‌فر اوضاع بد و نامطلوب فضای شهر و مبلمان شهری و وجود 70 مدرسه تخریبی در میناب را از دیگر مشکلات این شهرستان ذکر کرد.

وی با بیان این که هرمزگان پیشانی کشور است و باید آن را دریابند، افزود: بستر مناسب برای فعالیت در زمینه قاچاق، تعدد زوجات، ترک تحصیل جوانان و نبود بستر مناسب برای اشتغال پایدار و وجود جریانات و احزاب و نحله‌های انحرافی از مهم‌ترین مشکلات فرهنگی منطقه است که مستلزم توجه و برنامه‌ریزی در این راستا است.

فرماندار ویژه میناب نیز در ادامه این گفت‌وگو اضافه کرد که در نشست با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان مشکلات مرتبط با خشکسالی، کمبود آب و فرسودگی خط لوله انتقال آب در شهر و روستا به عنوان مهمترین مشکلات شهرستان ذکر شده است.

عباس خدادادزاده همچنین خواستار تخصیص اعتبار بیشتر برای لای‌روبی رودخانه‌های میناب و اعمال تخفیف گمرکی در زمینه رونق اقتصاد در میناب و بنادر آن شد.

انتهای پیام/88004/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول