اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

تریبون نماز جمعه تریبون خط و خطوط نیست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: تریبون نماز جمعه تریبون خط و خطوط نیست، تریبون نظام است.

تریبون نماز جمعه تریبون خط و خطوط نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام منصور غفوری ظهر امروز در آیین معارفه امام جمعه جدید آبادان که با حضور مسئولان شهری و استانی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله انتخابات اظهار کرد: اختلاف نظر در جامعه باید وجود داشته باشد در غیر این‌صورت به سوی تعالی و پیشرفت حرکت نخواهد کرد.

وی افزود: اختلاف نظر نباید به گونه‌ای باشد که به درون کشور آسیب رسانده و جامعه را دچار اختلال و تناقض کند.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به فرمایش مقام عظمای ولایت در انتخابات چهار سال گذشته تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری 40 میلیون رأی، مصداق مملکت بوده و هر کسی بخواهد در این زمینه اختلاف نظر و یا شیطنت ایجاد کند تو دهانی محکمی از مردم خواهد خورد.

وی اضافه کرد: مردم برای این مملکت و نظام جان خود را فدا کردند و مطمئناً هیچ نیرو و محرکی نمی‌تواند آنها را در رسیدن به اهداف متعالی و همسوی‌شان با نظام و انقلاب متوقف کند.

*مسئولان انتخابات را آبرومند برگزار کنند

غفوری تصریح کرد: اختلاف نظر در جامعه بر سر مسائل شخصی‌است نه اصول و این امر را به راحتی از وحدت و انسجام و یکپارچگی مردم می‌توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: جایگاه امام جمعه در مسیر ولایت را باید بشناسیم و با همراهی و حمایت از این مسیر، اهداف متعالی نظام را تحقق بخشیم.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امام جمعه از تریبون علیه هیچ‌کسی استفاده نمی‌کند، عنوان کرد: تریبون نماز جمعه تریبون نظام است نه تریبون خط و خطوط، سرمایه‌ امام جمعه آدم حسابی‌ها هستند.

وی با اشاره به تعریف خط و خطوط در نماز جمعه تصریح کرد: بسیجیان، خانواده‌های شهدا، رزمندگان و همه پیشگامان در مسیر ولایت باید امام جمعه را بیشتر از سایر اقشار همراهی کرده و نگذارند هیچ آسیبی به این محور مقدس وارد شود.

غفوری افزود: انتخابات بسیار مهمی در پیش‌رو است و باید در این راستا به مسئولان تذکر داد که با توجه به منویات مقام معظم رهبری انتخابات را چنان برگزار کنند که چون همیشه آبرودار نظام باشد.

*جابه‌جایی ائمه جمعه بنا به مصلحت است

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با اشاره به چگونگی جابه‌جایی ائمه جمعه اظهار کرد: جابه‌جایی مسئولان و بالطبع ائمه جمعه امری طبیعی و عادی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این جابه‌جایی بر اساس اصول و منطق شکل بگیرد که البته تاکنون نیز چنین بوده علاوه بر اینکه هیچ ضرری وارد نمی‌شود بلکه خیر و منفعت نیز به دنبال خواهد داشت.

غفوری اضافه کرد: ائمه جمعه با برخورداری از حکم سه ساله پس از اتمام مدت دوره انتصاب، بنا به تصمیم شورای سیاستگذاری به مناطق مختلف اعزام می‌شوند که در این شهرستان نیز وضع بر همین منوال بوده است.

وی گفت: این جابه‌جایی‌ها بر اساس مصلحت امام جمعه و نهاد امامت جمعه صورت می‌گیرد و با جمع‌بندی بهترین تصمیم‌ها در این خصوص اخذ و اجرایی می‌شود.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پایان با تقدیر از تلاش و زحمات بی‌شائبه امام جمعه سابق شهرستان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی، برای امام جمعه جدید، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور آرزوی بهترین سنگرداری این سنگر ارزشمند را کرد.

انتهای پیام/72001/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول