اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی دو سال اخیر صورت گرفت

اعزام بیش از 67 هزار گلستانی به اردوهای راهیان نور

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد اعزام راهیان نور گلستان از اعزام 67 هزار و 618 گلستانی به مناطق جنوب خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با 10 سال گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست.

اعزام بیش از 67 هزار گلستانی به اردوهای راهیان نور

حسین کریمی‎اول در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: اعزام راهیان نور طی سال‎های 1379 تا 1389 قریب به 43 هزار و 905 نفر بوده است که با پشتیبانی دستگاه‎های اجرایی استان این آمار روند صعودی به خود گرفت.

وی در خصوص اهمیت راهیان نور خاطرنشان کرد: نتیجه میراث شهدا ایستادگی، مقاومت، شجاعت و پایداری ملت ایران در مقابل دشمنان است که سبب بیداری اسلامی در جهان شده است.

مسئول ستاد اعزام راهیان نور گلستان تصریح کرد: به برکت از خودگذشتگی و در سایه ولایت و اقتدار مقام معظم رهبری در برابر دنیا به عزت و استقامت رسیده و در برابر یاوه‎گویی‎های دشمن ایستادگی می‎کنیم.

کریمی‎اول با اشاره به اینکه استقامت و پایداری، ثمره و راز ماندگاری این انقلاب است، متذکر شد: باید از این میراث ماندگار همچون نگینی درخشنده و ارزشمند حفاظت کرده و به نسل‎های بعدی منتقل کنیم.

وی از استاندار گلستان و سایر دستگاه‎های اجرایی که در راستای راهیان نور تلاش داشتند، قدردانی کرد و افزود: نتیجه پشتیبانی‎های مستمر و دقیق بود که توانستیم هر سال بهتر از گذشته در این راستا گام برداریم.

* تحول بزرگ در راهیان نور نشانه یکدلی و هماهنگی است

مسئول ستاد اعزام راهیان نور گلستان با اشاره به اینکه تحول بزرگ در راهیان نور نشانه یکدلی و هماهنگی است، ابراز داشت: رصد و مطالبه لحظه به لحظه برخی از مدیران درباره راهیان نور بسیار ارزشمند است که باید این رویکرد در همه مدیران به وجود آید.

کریمی‌اول اظهار کرد: برای سال‌جاری برنامه‎ریزی شده که 27 الی 28 هزار زائر را به مناطق عملیاتی اعزام کنیم که تعداد 8 هزار دانش‎آموز دختر از ابتدای مهر انجام شد و قریب به 2 هزار و 300 نفر سایر اقشار را نیز به مناطق غرب اعزام کردیم.

وی یادآور شد: اعزام دانش‌آموزان پسر در مقطع دوم متوسطه به راهیان نور را از 16 بهمن آغاز خواهیم کرد که این مهم با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود.

مسئول ستاد اعزام راهیان نور گلستان در خصوص اعتبارات راهیان نور اذعان داشت: پس از گذشت 5 ماه از اعزام با وجود تنگناها، آموزش و پرورش حتی یک ریال هم به سپاه نداده است که با این وجود مأموریت را لغو نکردیم، چراکه اثرگذاری این کار فرهنگی را در جامعه می‎دانیم.

کریمی‎اول اضافه کرد: در بخش محلات و سایر اعزام 11 هزار نفر را برای اردوهای راهیان نور از گلستان خواهیم داشت.

وی از دستگاه‎های اجرایی که به نحوی زائر به مناطق عملیاتی اعزام می کنند، خواست تا تعداد اعزام و محل اسکان را به ستاد مرکزی قرارگاه در استان گزارش کنند تا در سرجمع آمار استان لحاظ شود.

* اعزام بیش از 3 هزار و 500 دانشجو از دانشگاه‎های استان به مناطق عملیاتی

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان از پیش‎بینی اعزام بیش از 3 هزار و 500 دانشجو از دانشگاه‎های استان به مناطق عملیاتی خبر داد.

کریمی‎اول بیان کرد: با همه کمبودهایی که وجود دارد بنا داریم تا از 15 اسفندماه امسال کاروان‎های راهیان نور را در زائرسراهای خودمان اسکان دهیم.

وی از فرمانداران، مدیران دستگاه‎های اجرایی و شهرداران خواست تا در تجهیز زائرسرا تلاش کنند و تصریح کرد: از لوازم ضروری زائرسرا، سیستم‎های سرمایی، فرش و موکت، تخت، ملحفه، انشعابات آب و برق است که انتظار داریم دستگاه‎ها در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان ابراز داشت: امسال به دلایل مسائل اقتصادی، سقف اعزام را تا 5 هزار نفر کاهش دادیم.

کریمی‎اول اضافه کرد: سال گذشته 32 هزار نفر و امسال 27 هزار نفر در قالب کاروان‎های راهیان نور به مناطق جنوب اعزام می‎شوند.

* 11 هزار بسیجی محلات از 15 اسفندماه امسال به راهیان نور اعزام می‎شوند

وی گفت: 11 هزار بسیجی محلات از 15 اسفندماه امسال به راهیان نور اعزام می‎شوند که این آمارها از رشد بالایی برخوردار است.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه سالانه 200 میلیون تومان برای پشتیبانی‎های عمومی در منطقه جنوب به ما واگذار می‎شد، عنوان کرد: امسال با توجه به تحریم‎ها این انتظار از استاندار گلستان وجود دارد تا درصدی اعتبارات به کاروان‎های راهیان نور افزوده شود، هر چند با صرفه‎جویی و رویکرد اقتصاد مقاومتی بتوانیم پشتیبانی عمومی را انجام دهیم.

انتهای پیام/2307/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول