اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی:

تغییر نام به محمد در اداره ثبت احوال استان مرکزی انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: به مناسبت فرا رسیدن 17 ربیع‌الاول سالروز ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) تغییر نام به محمد بدون هیچ محدودیتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این اداره انجام می‌شود.

تغییر نام به محمد در اداره ثبت احوال استان مرکزی انجام می‌شود

مهدی چقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از 10 بهمن‌ماه همزمان با 17 ربیع‌الاول سالروز ولادت رسول اکرم (ص) تا 22 بهمن‌ماه متقاضیان تغییر نام به محمد می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در اسرع وقت نسبت به تغییر نام خود به محمد اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مسئولیت تغییر نام افراد بالای 15 سال از سال جاری به اداره ثبت احوال واگذار شده و تاکنون 457 درخواست به اداره ارجاع شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی ادامه داد: از مجموع این درخواست‌ها با 298 درخواست موافقت شده، 94 درخواست در حال بررسی بوده و با 65 درخواست نیز مخالفت شده است.

چقایی افزود: از 298 نام تغییر یافته 36 مورد درخواست تغییر نام به محمد بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 هزار و 465 مورد نام محمد در استان مرکزی به ثبت رسیده است، اضافه کرد: نام محمد از ابتدای تاسیس ثبت ‌احوال تاکنون در این استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی تصریح کرد: عوامل مختلفی در انتخاب نام افراد موثر است که سطح سواد والدین، رسانه‌ها و ارتباطات خارجی از جمله عوامل مؤثر در انتخاب نام هستند.

چقایی ادامه داد: با توجه به تأثیر‌گذاری نام در شخصیت افراد اداره ثبت احوال مهندسی نام را امری مهم تلقی کرده و تاکنون همایش‌های مختلفی در زمینه مهندسی نام در استان برگزار کرده است.

انتهای پیام/87004/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول