اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از‌ 10 تا 12 ‌ماه جاری

جشنواره ملی سرود رضوی روستاهای کشور در هرمزگان ‌‌برگزار می‌شود‌

خبرگزاری فارس: جشنواره ملی سرود رضوی روستاهای کشور 10 تا 12 ‌ماه جاری با شرکت گروه‌هایی از استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، کرمان، چهارمحال و بختیاری و فارس برگزار می‌شود.

جشنواره ملی سرود رضوی روستاهای کشور در هرمزگان ‌‌برگزار می‌شود‌

ابراهیم زاکری دبیر اجرایی جشنواره سرود رضوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با بیان روند مقدماتی اجرایی جشنواره سرود رضوی، اظهار داشت: نخستین جشنواره سرود رضوی روستایی کشور ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در مرحله ابتدایی 57 اثر از 16 روستا به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری در مرحله نیمه نهایی، 12 گروه از هفت استان و 10 روستای کشور به بخش نهایی جشنواره راه یافتند.

دبیر اجرایی جشنواره سرود رضوی با بیان اینکه جشنواره ملی سرود رضوی روستاهای کشور 10 تا 12 ‌ماه جاری با شرکت گروه‌هایی از استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، کرمان، چهارمحال و بختیاری و فارس برگزار می‌شود، گفت: با توجه به میزبانی روستای کردر دو گروه از این تعداد به این روستا تعلق دارد.

به گفته زاکری گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی در دو گروه سنی 10 تا 15 سال و بالای 15 سال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی زمان برگزاری این جشنواره را 10 بهمن و همزمان با میلاد پیامبر اعظم ذکر کرد و افزود: آئین افتتاحیه و آغاز به کار جشنواره با حضور استاندار هرمزگان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، فعالان فرهنگی و مسئولان نهادها و دستگاه‌های فرهنگی استان در حسینیه امام رضا (ع) "روستای کردر رضوی" برگزار می‌شود.

این فعال فرهنگی با تشریح برخی از برنامه‌های جنبی جشنواره، اضافه کرد: مراسم ویژه استقبال از گروه‌های شرکت کننده به صورت رژه فرهنگی، طی آئینی خاص و به سبک بدرقه زائران حرم علی بن موسی الرضا (ع) در منطقه و با حضور چاوش‌خوانان معروف میناب انجام می‌شود.

زاکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که رایزنی و پیگیری‌هایی از سوی استاندار هرمزگان و مجموعه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور برای حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه در حال انجام است، گفت: در صورت نبود برنامه‌ای خاص در وزارت ارشاد، مقام عالی وزارت میهمان و سخنران بخش پایانی جشنواره است.

وی همچنین امور زیر بنایی جشنواره را مورد بحث قرار داد و با ذکر این نکته که مردم کردر در برپایی هر چه بهتر جشنواره تلاش وافر کرده‌اند، ابراز داشت: روزانه بیش از 80 نفر از جوانان و نوجوانان مؤمن و متعهد روستا به صورت خودجوش از ساعات نخست روز و تا نیمه‌های شب در زمینه عملیات ساخت و ساز فضای برگزاری جشنواره مشارکت دارند.

این مسئول عنوان کرد: اهالی روستای کردر 20 باب منزل مسکونی خود را برای اقامت گروه‌های شرکت کننده در اختیار دبیرخانه نخستین جشنواره سرود رضوی قرار داده‌اند.

زاکری به بازدید قائم مقام اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از محل برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: برابر وعده این مسئول مقرر شده تمام عملیات ساخت و ساز فضای برنامه و حسینیه امام رضا (ع) تا پنجم بهمن ماه به پایان برسد.

وی هزینه برآوردی این جشنواره را 61 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون بالغ بر 40 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی امام المنتظر کردر بیان کرد: دبیرخانه دائم جشنواره جوانان کشور، اداره کل راه و شهرسازی و مدیرکل امور روستایی استانداری هرمزگان در زمینه تامین اعتبار لازم جشنواره قول مساعد داده‌اند.

وی گفت: امیدواریم مسئولان با عمل به موقع به تعهد خود، اعتبارات را به گونه‌ای در اختیار ستاد اجرایی و دبیرخانه جشنواره قرار دهند تا جشنواره‌ای مطلوب و در شان جوانان مسجدی برگزار شود.

زاکری در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به نقش متولیان فرهنگی در دلگرمی دست اندرکاران جشنواره اشاره کرد و با بیان این که طی هماهنگی‌های صورت گرفته با فرماندار ویژه شهرستان، برخی از مدیران اجرایی و مسئولان فرهنگی استان چهارم بهمن با حضور در روستای کردر در نشستی مشترک با دبیرخانه جشنواره نسبت به رفع موانع احتمالی برگزار می‌شود، ابراز داشت: بازدید مسئولان از محل اجرای جشنواره و آگاهی آنان از روند امور، سبب دلگرمی عوامل اجرایی و رفع سریع تر مشکلات می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره سرود رضوی روستایی کشور در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط خبرنگاران خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها و رسانه‌های مختلف در زمینه اطلاع رسانی مناسب در مراحل ابتدایی جشنواره، بیان کرد: رسانه‌ها باید به گونه‌ای به این رویداد فرهنگی بپردازند که مردم کشور، با تلاش و کوشش فرزندان مسجدی به خوبی آشنا شوند.

وی همچنین از پاکسازی محیطی روستای کردر به صورت همگانی خبر داد و گفت: مردم کردر جمعه ششم بهمن ماه طی اقدامی خودجوش از نخستین ساعات روز و به استقبال از گروه‌های میهمان و جشنواره سرود که متبرک به نام امام هشتم شیعیان است تمام فضای روستا را نظافت می‌کنند.

انتهای پیام/88004‌/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول