اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی:

صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان‌‌شرقی آغاز به فعالیت کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی، راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری را نیاز ضروری جامعه علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان استان دانست و گفت: این صندوق باید در اسرع وقت تاسیس و آغاز به فعالیت کند.

صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان‌‌شرقی آغاز به فعالیت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی شیاری صبح امروز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان استان که با حضور مدیران مراکز رشد فناوری برگزار شد، با انتقاد از عدم جدیت مسئولان امر در تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان، گفت: تاسیس این صندوق از مصوبات دولت بوده و با ماهیت غیردولتی  و تحت نظارت معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل می‌شود.

وی افزود: حمایت از فعالیت‌های پژوهشی نخبگان و کمک به تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی از جمله مسئولیت‌های صندوق پژوهش و فناوری است؛ ضمن این که بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، به عنوان عامل اصلی شکوفایی و نوآوری در حمایت از این شرکت‌ها عمل می‌کند.

شیاری با اشاره به تاسیس صندوق پژوهش و فناوری توسط پارک‌های علم و فناوری در برخی از استان‌های کشور، اظهار داشت: مسئولیت تاسیس و راه‌اندازی این صندوق در آذربایجان شرقی نیز به پارک علم و فناوری واگذار شده و برخی کارهای اولیه نیز در این خصوص انجام شده، اما کافی نبوده است.

وی تصریح کرد: دفتر آموزش و پژوهش استانداری ضمن همکاری با پارک علم و فناوری، انتظار دارد کارهای اداری تاسیس و راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری تا پایان سال جاری به اتمام برسد و از آغاز سال 92 پژوهشگران، نخبگان و صاحبان طرح‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام/60002/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول