اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز / 9

امینی: افتتاح 5 پروژه بخش کشاورزی آمل در دهه‌فجر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آمل از افتتاح پنج پروژه بخش کشاورزی این شهرستان در دهه‌فجر امسال خبر داد.

امینی: افتتاح 5 پروژه بخش کشاورزی آمل در دهه‌فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مرتضی امینی‌نیاکی پیش از ظهر امروز در کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه‌فجر شهرستان به موضوع پیشرفت‌های اقتصادی به‌ویژه در بحث تولیدات محصولات کشاورزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با مقایسه‌ای گذرا گفت: مصرف سرانه مرغ در سال 1358 پنج کیلوگرم بوده و الان به 62 کیلوگرم رسیده، تخم‌مرغ از چهار کیلوگرم به 10 کیلوگرم رسیده و مصرف پنیر خارجی به صفر رسیده و همه مردم امروز از پنیر تولید داخل کشور استفاده می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: در تولید محصولات کشاورزی و دامی در چند قلم به خودکفایی رسیدیم و حتی بخشی هم صادرات انجام می‌شود.

امینی با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: امروز توسعه بخش کشاورزی و تولید محصولات و غذای سالم از اولویت‌های جهاد کشاورزی است و در این زمینه موفق شدیم به 95 درصد ضریب امنیت غذایی دست یابیم.

وی به موضوع برداشت سوم برنج در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در کشور در شهرستان آمل برداشت سوم برنج را داشتیم که مورد توجه استان و کشور واقع شد.

امینی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع آمیخته‌گری دام سبک و گوسفند با تلقیح مصنوعی اسپرم به روش لاپراسکوپی اشاره کرد و گفت: با این روش در توسعه دامی و تولید گوشت قرمز کمک شایانی می‌شود.

وی گفت: با تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی، اعتبارات قابل توجهی برای توسعه بخش‌های کشاورزی تخصیص و پرداخت شده است.

این مسئول تصریح کرد: 75 درصد پروژه‌های در دست اجرای جهاد کشاورزی شهرستان در زمینه آب و خاک است که در توسعه بخش کشاورزی نقش بسزایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در دهه‌فجر امسال جهاد کشاورزی شهرستان آمل ضمن اجرای برنامه‌های متنوع، تعداد پنج پروژه عمرانی را که صددرصد به اتمام رسیده است با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح می‌کند.

انتهای‌پیام/86011/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول