اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی خبر داد

تحصیل 1800 دانشجو در رشته‌های مدیریت بحران

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی کشور از تحصیل 1800 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مدیریت بحران خبر داد.

تحصیل 1800 دانشجو در رشته‌های مدیریت بحران

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید عباس جزایری ظهر امروز در جمع مدیران استان بوشهر اظهار داشت: کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی بسیاری در 33 سال گذشته در دستگاه‌های اجرایی اجرا شده است که کاربردی کردن این طرح‌ها می‌تواند نقش ارزنده‌ای در پیشگیری حوادث و کاهش خسارات داشته باشد.

جزایری از تصویب طرح جامع  مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این طرح که در برنامه سوم توسعه تصویب شد بر مبنای نقشه پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی تهیه می‌شود تا کمترین خسارت در مواقع بروز بحران ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شش بلای طبیعی در استان بیشترین خسارت را به استان وارد می‌کند، تاکید کرد: طرح مطالعاتی این بحران‌ها که شامل سیل، خشکسالی، سرمازدگی، زلزله، لغزش و رانش زمین باید هرچه سریعتر تهیه شود تا در مواقع بروز بحران پیش‌گیری لازم انجام شود.

رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی کشور از راه‌اندازی دفتر پژوهشکده سوانح طبیعی در بوشهر خبر داد و گفت: ایجاد این دفتر می‌تواند در اجرای طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی سوانح و حوادث راه‌گشا باشد.

جزایری همچنین از ایجاد رشته سیل یا خشکسالی در مرکز آموزش عالی جامع علمی کاربردی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این رشته که از مهر ماه سال آینده تدریس می‌شود دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد آموزش می‌بینند.

وی طرح تربیت معلم آموزش بحران را از دیگر طرح‌ها دانست و افزود: با معرفی افرادی از سوی معاون امور عمرانی استاندار این افراد آموزش‌های لازم برای پیش‌گیری در مواقع بحرانی را فرا می‌گیرند و سپس به روستاها و نقاط  آسیب‌پذیر برای آموزش به روستاییان، اعزام می‌شوند.

رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی کشور با بیان این این پژوهشکده پس از وقوع زلزله در استان گیلان در سال 69 ایجاد شد، گفت: تاکنون بیش از 250 طرح تحقیقاتی و مطالعاتی بزرگ انجام شده است که 90 درصد آن‌ها در دستگاه‌ها کاربردی شده است.

جزایری از تحصیل 1800 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مدیریت بحران خبر داد و افزود: این دانشجویان در رشته‌های مدیریت بحران، مخاطره طبیعی، زیست محیطی، بلایای جوی، مقاوم‌سازی، بازسازی سازه‌ها، برنامه‌ریزی اجتماعی و اقتصادی در سوانح، و مدیریت خطرپذیری در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند که با فارغ التحصیل شدنشان نقش مهمی در کاهش مشکلات در مواقع بروز بحران دارد.

انتهای پیام/66006/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول