اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

باید ارتباط حوزه‌های علمیه با دانشگاه‌ها گسترش یابد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: باید ارتباط دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه گسترش یابد زیرا می‌تواند در آشنایی بیشتر دانشجویان و طلاب با حوزه و دانشگاه بسیار تأثیرگذار باشد.

باید ارتباط حوزه‌های علمیه با دانشگاه‌ها گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در دیدار با جمعی از اعضای شورای دانشجویی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان قزوین اظهار داشت: اعضای شورای دانشجویی علوم اسلامی که در رشته‌های علوم حوزوی فعالیت دارند، باید در مرحله نخست بیشتر در دروس حوزوی، مسائل و مفاهیم دینی و فقهی تلاش کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان دوری از غرور را در فراگیری علوم اسلامی ضروری دانست و بیان کرد: در مرحله بعد نیز باید خدمتگزاری به مردم و دوری از غرور را در خود تقویت کرده و با برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن، مباحث اخلاقی و دینی را در دانشگاه ارتقا دهیم.

باریک‌بین با قدردانی از زحمات حجت‌ الاسلام عابدینی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بیان داشت: حجت‌ الاسلام عابدینی بارها در جلسات و سخنرانی‌ها به این امر اشاره کرده‌اند و زحمات وی در این راستا قابل تقدیر است.

وی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در استان را نمونه وحدت حوزه و دانشگاه دانست و اذعان داشت: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان که زیر نظر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فعال است، با هدف ترویج و معرفی اسلام و آشنا کردن دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاهی با آموزه‌های قرآنی و عفت است که قدم بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین این مجموعه را در کشور  و استان ارزشمند دانست و اظهار داشت: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مجموعه‌ای است که برای ارتقای سطح کمی و کیفی حوزه اسلامی دانشگاهیان فعالیت می‌کنند.

در ابتدای این دیدار حجت ‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در خصوص این مجموعه گفت: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در حال حاضر در 24 استان و 30 مرکز فعالیت دارد.

وی افزود: مرکز استان قزوین در سال 87 فعالیت خود را زیر نظر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان آغاز کرده است.

انتهای پیام/77001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول