اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عملیاتی شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شبکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عملیاتی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امین‌رضا لطف‌علی‌زاده عصر امروز در همایش نقش تشکل‌های دانش‌آموزی در تحقق اهداف سند تحول بنیادین که در سالن اجتماعات پژوهشکده تعلیم و تربیت،‌ اظهار کرد: «معلم» و «مربی» به فردی اطلاق می‌شود که رسالت خطیر تربیت دانش‌آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی به‌ عهده دارد.

وی تصریح کرد: تعلیم و تربیت فرآیندی تعالی‌جویانه،‌ تعاملی،‌ یکپارچه و مبتنی بر نظام معیار اسلامی به هدایت افراد جامعه به طرف آمادگی برای تحقق آگاهانه و اختیاری مراتب حیات طیبه در تمام ابعاد، زمینه‌های مناسب تکوین و تعالی پیوسته هویت ایشان را در راستای شکل‌گیری و پیشرفت جامعه اسلامی فراهم می‌آورد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شبکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور ادامه داد: به تفاوت های فکری و فرهنگی دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف باید نگاه ویژه شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان طبق آنچه دین خواسته است باید تربیت شوند،‌ اضافه کرد: نیروسازی و جریان‌سازی از ماموریت‌های اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به‌ شمار می‌رود.

لطف‌علی‌زاده اذعان کرد: در نیروسازی زبده‌ترین دانش‌آموزان پیدا می‌شوند که اطلاعات فرهنگی،‌ سیاسی،‌ اجتماعی و... آنها برای حضور در میدان‌های مختلف مدیریتی کشور بالا برده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در کشورهای غربی از سنین ابتدایی استعدادهای آنها کشف می‌شود و در مدیریت کلان جامعه خود استفاده می‌کنند، گفت: مدیران مدارس با تشکل‌های دانش‌آموزی برای تربیت درست دانش‌آموزان همکاری کنند.

این مسئول با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به جوانان در مدیریت کشور،‌ خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید عملیاتی شود.

وی به امتیازهای ویژه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اشاره کرد و یادآور شد: اتصال انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به مقام معظم رهبری به عنوان افتخاری بزرگ در مجموعه و‌ خودجوش‌ بودن نهاد انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از امتیازهای این اتحادیه است.

لطف‌علی‌زاده، حضور پررنگ در فضای شکل‌گیری و تثبیت انقلاب و نقش‌ آفرینی در دوران دفاع مقدس و انجمن‌های اسلامی پایگاه منتظران شهادت و ارواح مطهر شهدا را از دیگر امتیازهای اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزان ذکر کرد.

‌وی بیان کرد: انجمن‌های اسلامی کانون مناسبی برای مبارزه با تبلیغات منفی دشمنان و خودسازی اعضا و برخورداری از نیروهای مخلص به عنوان سرمایه‌های اصلی تشکیلات از امتیازهای دیگر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است.

به گزارش فارس،‌ در همایش مذکور تعدادی از مربیان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اهدای لوح‌ تقدیر تجلیل شدند.

انتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول