اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سیستان و بلوچستان:

اورژانس جاده‌ای سیستان و بلوچستان در وضعیت مطلوبی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: شرایط اورژانس جاده‌ای در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌های کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

اورژانس جاده‌ای سیستان و بلوچستان در وضعیت مطلوبی است

فریبرز راشدی در حاشیه بازدید از منطقه زرآباد به خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر در منطقه زرآباد، چهار پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه شهری وجود دارد که در امر خدمات رسانی به حوادث جاده‌ای و فوریت‌های پزشکی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر شرایط اورژانس جاده‌ای در استان ما نسبت به سایر استان‌های کشور در وضعیت مطلوبی بوده که تنها مشکل کمبود آمبولانس و تجهیزات مربوط به آن و نبود اعتبارات کافی است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سیستان و بلوچستان بیان داشت: از نظر اینکه این میزان تجهیزات و نیروی انسانی پایگاه‌های اورژانسی تکافوی نیاز استان را برآورده می‌کند، فعلا در وضعیت خوبی بوده و برای این منظور نیز دانشکده‌هایی برای بالابردن سطح علمی پرسنل اورژانس در شهرستان ایرانشهر و خاش راه‌اندازی شده است.

احداث سه پایگاه اورژانس در زرآباد

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی کنارک هم اظهار داشت: در حال حاضر 6 مجوز ساخت برای ساختمان پایگاه‌های اورژانس در منطقه را داریم که یک مورد مربوط به سال گذشته بود و با پیگیری‌های رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان و بخشداری زرآباد، پایگاه «سندسر» در اول خردادماه سال‌جاری راه‌اندازی شد.

محمودرضا ناصح گفت: زمین این پایگاه برای ساخت و ساز به پیمانکار واگذار شده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: همچنین مجوز ساخت پایگاه سه راهی کهیر که از مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهوری است و سه مجوز ساختمان دیگر که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان هرمزگان بود را گرفته‌ایم.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی کنارک بیان کرد: از این سه مجوز ساخت پایگاه اورژانس، دو مجوز احداث پایگاه اورژانس برای روستای ساحلی درک و روستای ساحلی تنگ است و یک مورد هم مربوط به شهر زرآباد است.

ناصحی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در اورژانس کنارک به طور صددرصد برطرف شده است گفت: خوشبختانه در زمینه تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی هیچ‌گونه کمبودی نداریم فقط مشکل در تأمین آمبولانس منطقه سندسر است که هنوز آمبولانس آن تحویل ما داده نشده است.

وی افزود: متأسفانه بحث تجهیزات آمبولانس ما را در ارائه خدمات اورژانسی با مشکل مواجه کرده است به دلیل اینکه اکثر این آمبولانس‌ها خارجی‌اند لذا در صورت خراب شدن، تجهیزات فنی آنها در استان یافت نمی‌شود و باید ماه‌ها انتظار بکشیم تا بتوانیم قطعات آن را تهیه کنیم.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی کنارک خاطرنشان کرد: خوشبختانه خدمات اورژانسی در دولت نهم و دهم از صفر به صددرصد رسیده است.

ناصحی گفت: راه‌اندازی پایگاه «پیش منت» در اولویت بوده که امیدواریم تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده راه‌اندازی شود.

وی افزود: «گلدن تایم» یا زمان رسیدن بر بالین بیمار یا مجروحان حوادث تصادفی در این منطقه زیر هفت دقیقه است.

انتهای پیام/75002/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول