اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:

فرهنگ قرآنی بزرگ‌ترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌گیری از فرهنگ قرآنی را بزرگترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست.

فرهنگ قرآنی بزرگ‌ترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، حجت‌الاسلام حمید محمدی در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی صنایع دستی قرآنی در یزد اظهار داشت: با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته‌ایم محصولات فرهنگی قرآنی خود را مانند سایر محصولات صادر کنیم.

وی ادامه داد: اصل انقلاب اسلامی ما انقلاب فرهنگی بود این در حالی است که کمتر به بعد فرهنگی آن توجه شده است.

وی در ادامه خواستار تاسیس مراکز صادراتی محصولات فرهنگی قرآنی در کشور شد و افزود: در بسیاری از کشورهای جهان این زمینه وجود دارد و می‌توان به بهترین نحو ممکن محصولات فرهنگی قرآنی را ارائه داد.

این مقام مسئول در ادامه به اهداف برگزاری جشنواره‌های آیات اشاره کرد و بیان داشت: بزرگترین هدف ما از برگزاری این جشنواره‌ها، ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی است که شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی به سمت آثار فاخر هنری، تسری و تعمیم عدالت در بین جوانان کشور و محتوا بخشی به سطح دینی در جامعه است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به دنبال این هستیم که حقایق و معارف قرآن را در این جشنواره‌ها به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: آنچه در تمامی جشنواره‌های قرآنی مطرح است دارای دو بعد و هدف است که سمت و سویی جز ارتقای تعالی سطح هنری اسلامی با تکیه بر قرآن را دنبال نمی‌کند.

وی تصریح کرد: با همین رویکرد و نگاه نیز خواستار محتوابخشی به آثار قرآنی و برگزاری باشکوه جشنواره‌ها هستیم.

محمدی در ادامه از برگزاری 31 جشنواره آیات در سال آینده خبر داد و گفت: از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های بین‌المللی است که در سال آینده سعی بر انجام آن خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه حرکات خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی آغاز شده است، گفت: بخش قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک به این تغییر فضا و کمک به این رویکرد دچار یک نوع رخوت و کاستی بود و اصلا ورود به این بخش نکرده بود، شاید اولویت کار آموزشی در حوزه حفظ و مفاهیم اولویت بود.

حجت‌الاسلام محمدی بیان داشت: این تشخیص به نظر من صحیح بود که روی آن صحه گذاشتیم و این روند را توسعه دادیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال‌‌های آینده این جشنواره‌ها را گسترش دهیم، افزود: منظور ما از گسترش تنها در بعد کمی نیست بلکه هدف ما بیشتر در بعد کیفی کار است که بتوانیم آموزه‌های قرآنی را در قالب آثار فاخر هنری عرضه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به این جشنواره از لحاظ کمی و کیفی نسبت به دوره قبل افزایش قابل توجهی دارد که نشان می‌دهد هنرمندان برای این جشنواره اهمیت زیادی قائل هستند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار حمایت جدی و همه جانبه مسئولان از آثار هنری قرآنی و برگزاری این جشنواره‌ها شد.

انتهای پیام/90004/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول