اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و فاضلاب دهدشت عنوان کرد

آب دهدشت هیچ‌گونه مشکل بهداشتی ندارد/ شکستگی لوله‌ها دلیلی بر آلودگی آب نیست

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب شهری دهدشت گفت: آب شهر دهدشت هیچ‌گونه آلودگی و مشکل بهداشتی ندارد.

آب دهدشت هیچ‌گونه مشکل بهداشتی ندارد/ شکستگی لوله‌ها دلیلی بر آلودگی آب نیست

نادر صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: شکستگی در شبکه توزیع آب شهرها امری طبیعی به نظر می‌رسد و هیچ‌گونه مشکلی برای بهداشت آب به وجود نمی‌آورد.

وی گفت: به تبع در شهر دهدشت نیز شکستگی لوله‌ها همانند دیگر نقاط استان و کشور وجود دارد که دلیل اصلی آن حفاری‌های بیش از حد شرکت‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

مدیر آبفای شهر دهدشت ادامه داد: عملیات کلر زنی آب شهرها به این دلیل است که در صورت ورود احتمالی آلودگی به شبکه، کلر باقی‌مانده موجود در آب از تکثیر و انتقال برخی بیماری‌ها جلوگیری کند.

این مسئول گفت: از این رو عملیات کلرزنی به صورت اتوماتیک و 24 ساعته در مخزن ورودی شهر در حال انجام بوده و در 10 ماهه گذشته مقدار هزار و 164 کیلوگرم گاز کلر جهت آب شرب شهر دهدشت و سوق مورد استفاده قرار گرفته است.

صفاری از عملیات منظم کلرسنجی روزانه توسط آبفای دهدشت و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی سطح این شهر خبر داد و گفت: در این مدت 10 جلسه مشترک نمونه‌گیری با همراهی آبفا و مرکز بهداشت صورت گرفته که طی آن 27 نمونه جهت آزمون میکروبی تهیه و آزمون‌های مربوطه نیز انجام شده است.

وی به آزمایش‌های 204 موردی آبفای دهدشت نیز اشاره کرد و گفت: در این آزمایش‌ها خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه باکتری کلیفرم مشاهده نشده است.

این مسئول به آزمایش‌های مستمر شیمیایی نیز اشاره‌ای کرد و گفت: این آزمایش‌ها هر شش ماه یکبار توسط آزمایشگاه مرکزی آبفای استان انجام می‌شود که پارامترهای گوناگونی از جمله مقدار منگنز، آهن، سولفات و نیترات و سایر مواد دیگر مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد.

صفاری از عملیات شستشوی شبکه آب شهر دهدشت به صورت ماهانه خبر داد و گفت: آب چاه‌های شهر دهدشت که برای آشامیدن استفاده می‌شود آن‌قدر استاندارد است که در شهرک صنعتی بردیان از آن تهیه آب معدنی می‌کنند.

وی تصریح کرد: آب شهر دهدشت سالم و بهداشتی و بدون هرگونه آلودگی است و ما نیز به عنوان خدمت‌گذار مردم اجازه نمی‌دهیم این مایه حیات و زندگی، ناسالم به دست آن‌ها برسد.

انتهای پیام/2571/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول