اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر افغانستان در ایران:

دستاوردهای ایران در عرصه‌های مختلف قابل افتخار است

خبرگزاری فارس: سفیر افغانستان در ایران گفت: دستاوردها و پیشرفت‌هایی که ایران توسط دانشمندان بزرگ و پرتلاشش در عرصه‌های مختلف محقق ساخته قابل افتخار است.

دستاوردهای ایران در عرصه‌های مختلف قابل افتخار است

بصیر احمدنور امروز در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره زمستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه غار علیصدر بسیار جالب و لذتبخش بود، اظهار داشت: شگفتی و جاذبه این غار برای ما باورکردنی نبود.

وی افزود: علیصدر، غاری شگفت‌انگیز با آبی زلال و صاف است که با وجود وسعت آن، هیچ گونه احساس کمبود اکسیژن یا مشکل تنفسی حس نمی‌شد با وجودی که در جمع سفرا از همه سنین وجود داشتند اما کسی احساس ناراحتی نکرد.

سفیر افغانستان در ایران ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران جشنواره زمستانی از جمله مقامات استانداری، میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت امور خارجه که این تور را ترتیب داده‌اند، گفت: یقیناً همه سفرا و همراهانشان از میزبانی همدان لذت بردند.

وی با بیان اینکه نخستین بار است که از همدان و از این غار دیدن می‌کنیم، عنوان داشت: همدان جاذبه‌های بسیار، هوای گوارا و مکان‌های تاریخی و طبیعی بسیار دارد.

احمدنور افزود: اگر چه حضور در همدان نخستین بار بود، آخرین دیدار نخواهد بود و همگان با دوستان و خانواده‌ها سفر دیگری به این استان خواهند داشت و به نوبه خود اخبار را به دوستان منعکس کرده و دیگران را نیز تشویق خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ایران مناطق زیبای بسیاری از نظر طبیعی و آثار تاریخی، تمدنی و فرهنگی دارد، خاطرنشان کرد: همدان همان گونه که به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران شناخته شده واقعاً در رأس قرار دارد و دارای صدها مکان دیدنی و تفریحی است.

سفیر افغانستان در ایران با بیان اینکه تعداد کمی از جاذبه‌های استان همدان را دیدیم گفت: حتماً به این استان سفرهای بیشتری خواهم داشت چرا که فاصله زیادی با تهران ندارد و دارای هوای مطبوعی است.

وی خاطرنشان کرد: دستاوردها و پیشرفت‌هایی که ایران توسط دانشمندان بزرگ پرتلاشش در عرصه‌های مختلف محقق ساخته قابل افتخار برای همگان از جمله برای من به عنوان شهروند افغانستان است.

احمدنور در پایان سخنانش با بیان اینکه ما خود را با ایران یکی می‌دانیم، خاطرنشان کرد: گوشه و کنار ایران مملو از مکان‌های زیبای طبیعی بسیاری است و آثار باستانی و تاریخی منسجمی را در خود گنجانده است.

انتهای پیام/89004/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول