اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص)

نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی زندانیان استان مرکزی در اراک برپا شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی زندانیان استان مرکزی به مناسبت سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و دهه مبارک فجر در اراک برپا شد.

نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی زندانیان استان مرکزی در اراک برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک این نمایشگاه پیش از ظهر امروز در نگارخانه استاد واشقانی اراک برپا شد که آثار هنری و صنایع دستی مددجویان در رشته‌های معرق، منبت، رو دوزی‌های سنتی، عروسک سازی، سرمه دوزی و منجوق دوزی، میناکاری، چلنگری، سفالگری، فرش و گلیم و آثار دیگر مانند دست بافته‌ها در معرض دید عموم قرار گرفت.

آثار هنری و صنایع دستی ارایه شده در این نمایشگاه مربوط به 80 مددجوی زندان‌های استان مرکزی است که در 30 رشته به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی در حاشیه گشایش این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: ندامتگاه‌های استان مرکزی اولویت اصلی را بر حرفه‌آموزی مددجویان قرار داده است که با در نظر گرفتن این الویت، مددجویانی که دوره‌های آموزشی را پشت سر بگذارند و گواهی مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای را دریافت کنند پس از گذراندن دوره محکومیت می‌توانند برای خود شغل و درآمد ایجاد کنند.

خشایار جمشیدی با اشاره به اینکه مرکز مراقبت بعد از پایان محکومیت به حرفه‌آموزانی که گواهی مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای را دریافت کرده‌اند، وام حمایت شغلی اعطای می‌کند، افزود: این نمایشگاه به منظور فروش آثار هنری مددجویان و با هدف کمک به معیشت و حمایت از خانواده زندانیان برپا شده است.

علاقمندان می‌توانند به مدت یک هفته صبح و بعد از ظهر‌ از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/87004/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول