اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی کمیته امداد:

35 هزار خانواده زندانی تحت پوشش کمیته امداد است

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی گفت: هم اکنون 90 هزار نفر در قالب 35 هزار خانواده زندانی تحت پوشش کمیته امداد است.

35 هزار خانواده زندانی تحت پوشش کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، منصور قمشه ظهر امروز در نشستی با مسئولان قضایی استان بوشهر اظهار داشت: با امضای تفاهم‎نامه با سازمان زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی زمینه لازم برای توسعه حمایت از خانواده این افراد فراهم می‎شود.

وی امضای تفاهم نامه‎ای با کانون سردفتران برای معافیت خانواده‎های تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت حق‎التحریر و تشکیل دفتر معاضدت قضایی (مددکاری حقوقی خانواده‎ها) را از جمله دیگر اقدامات انجام شده برای کمک به مددجویان ذکر کرد.

قمشه تصریح کرد: تشکیل مجمع وکلای نیکوکار در کشور یکی دیگر از اقدامات انجام شده است که تاکنون 3 هزار وکیل در این مجمع ثبت نام کرده‎اند.

وی اظهار داشت: کمیته امداد در کنار حمایت‎ها و مشاوره‌ای مختلف ارائه مشاوره و آموزش حقوقی به خانواده ‎‎های کمیته امداد را در دستور کار دارد.

قمشه گفت: وجود  600هزار حامی برای حمایت از  300هزار کودک یتیم و وجود بیش از 120 هزار نفر از فرزندان فارغ‌التحصیل امداد طی دو دهه گذشته از مهمترین دستاوردهای کمیته امداد است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد کشور افزود: براساس برنامه پنجم توسعه باید سالانه 10درصد از خانواده‎های امداد خودکفا شوند که پارسال 80 هزار و امسال نیز 100 هزار خانوار به توانمندی و خودکفایی رسیده‎اند.

قمشه فزود: بخش زیادی از مددجویان کمیته امداد با رفع مشکلات حقوقی می‎توانند از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون 4 میلیون نفر در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که بیش از یک میلیون و 30 هزار نفر آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‎دهند که از این جمعیت نیز 300 هزار نفر زنان مطلقه هستند.

قمشه اظهار داشت: با توجه به جمعیت تحت پوشش کمیته امداد بیشترین گرفتاری این قشر حقوقی است که کمیته امداد سعی بر احقاق حقوق آنان و رفع این مشکلات دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد افزود: با توجه به همکاری و تعامل بالای دستگاه قضا با کمیته امداد امروز افتخار داریم که 110 شورای حل اختلاف ویژه خانواده کمیته امداد در سطح کشور به این قشر از جمعیت در مسائل حقوقی کمک می کنند.

وی یادآور شد: اگر همکاری دوستان دادگستری در استان‎ها و کانون وکلا، بسیج حقوق‌دانان و دفتر ایثارگران در قوه قضائیه و دادگستری نبود تا این حد در توانمندسازی حقوقی خانواده‎های امداد موفق نبودیم.

قمشه با تاکید بر ایجاد اعتماد به نفس در خانواده‎های تحت پوشش کمیته امداد گفت: در بحث قضایی طی یکسال گذشته 10هزار پرونده حقوقی در شوراهای حل اختلاف ویژه کمیته امداد بررسی و توانستیم پل ارتباطی برای احقاق حقوق این خانواده‎ها باشیم.

وی تصریح کرد: با همت نمایندگان مجلس امسال مصوبه معافیت هزینه دادرسی پرونده کمیته امداد در محافل قضایی را داشتیم و درصددیم با استفاده از لوایح قانونی موجود برای کمک به رفع مشکلات قضایی خانواده‎های امداد بهره لازم را ببریم.

انتهای پیام/66007/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول