اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

بهره‌برداری 55 پروژه جهاد کشاورزی گیلان در دهه فجر/مدرن‌سازی 200 شالی‌کوبی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از بهره‌برداری 55 پروژه عمرانی و تولیدی این نهاد در دهه فجر امسال خبر داد.

بهره‌برداری 55 پروژه جهاد کشاورزی گیلان در دهه فجر/مدرن‌سازی 200 شالی‌کوبی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اردشیر روحی امروز در جمع اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه مبارک فجر گیلان در آستانه سال روز ولادت با سعادت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و با تبریک سال روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: در دهه فجر امسال 55 پروژه عمرانی و تولیدی در بخش جهاد کشاورزی در سطح شهرستان‌های گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

*بهره‌برداری از 27 پروژه تولیدی جهاد کشاورزی گیلان در دهه فجر

وی با اشاره به بهره‌برداری از 27 پروژه تولیدی جهاد کشاورزی گیلان در دهه فجر گفت: پروژه پرورش ماهی سردابی، کشتارگاه صنعتی دام، پرورش مرغ و ... از جمله این پروژه‌های قابل بهره‌برداری است.

این مسئول، مجموع اعتبارات مورد نیاز برای انجام این پروژه‌ها را بالغ بر هفت میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با اجرایی شدن این پروژه‌ها برای تعداد 286 نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

*بهره‌برداری از 28 پروژه عمرانی در دهه فجر

وی به بهره‌برداری از 28 پروژه عمرانی در دهه فجر امسال توسط سازمان جهاد کشاورزی گیلان اشاره کرد و اذعان کرد: این پروژه‌ها شامل تجهیز و نوسازی اراضی، احداث ایستگاه انتقال آب و ... خواهد بود.

روحی مجموع اعتبارات انجام این پروژه‌ها را حدود شش میلیارد و 200 میلیون تومان دانست و تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها سه هزار و 456 خانوار از آنها بهره‌مند می‌شوند.

*برداشت 105 هزار هکتار از مزارع گیلان با دستگاه‌های مکانیزه

وی با اشاره به توجه به موضوع استفاده از تکنولوژی در تولید محصولات کشاورزی، گفت: در سال زراعی 90‌ـ91 برای نخستین بار 60 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان به صورت مکانیزه کشت شدند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: همچنین بیش از 105 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به صورت مکانیزه مورد بهره‌برداری و برداشت قرار گرفتند.

*توزیع شش هزار تن کود در رشت

وی با اشاره به تغییر روند توزیع کود گیلان در سه سال گذشته، گفت: از آغاز سال جاری در شهرستان رشت حدود شش هزار تن کود توزیع شده است.

به گفته روحی کودهای قابل توزیع در استان به سه روش از طریق تعاونی‌ها، بخش خصوصی و نماینده روستاییان هر روستا در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

*مدرن‌سازی 200 واحد شالی‌کوبی در گیلان

وی از مدرن‌سازی 200 واحد کارخانه شالی‌کوبی در گیلان خبر داد و اذعان کرد: در روش توزیع فله‌ای برنج حدود دو تا سه درصد برنج در بین راه هدر‌ می‌رفت که با بسته‌بندی برنج این میزان به حداقل می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه هنوز در بخش کشاورزی مشکل فرهنگی و عدم آگاهی کشاورزان وجود دارد، تصریح کرد: راز موفقیت اقتصاد کشور ورود مردم به میدان اقتصاد به ویژه در بخش کشاورزی است.

*گرانی دلار فرصتی برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی است

وی، استفاده از دستگاه‌های مکانیکی در کشاورزی را فرصت مناسبی برای آشتی‌ جوانان با کار کشاورزی دانست و یادآور شد: با توجه به بالا رفتن قیمت دلار زمان کنونی فرصت مناسبی برای توسعه کشاورزی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی است.

روحی با اشاره به حضور حدود 9 هزار و 500 خانوار عشایر در استان، اذعان کرد: گیلان نسبت به بسیاری از استان‌ها تعداد عشایر بیشتری دارد اما به این اقشار کم‌توجهی بسیاری شده است.

ا‌نتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول