اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره زمستانی همدان در ایستگاه پایانی

همدان قطب گردشگری ـ ورزشی معرفی شد/ ماندگاری همدان در تاریخ ورزش

خبرگزاری فارس: در اختتامیه ششمین جشنواره زمستانی همدان به عنوان نخستین قطب گردشگری ـ ورزشی معرفی شد و در تاریخ ورزش ماندگار شد.

همدان قطب گردشگری ـ  ورزشی معرفی شد/ ماندگاری همدان در تاریخ ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ششمین جشنواره زمستانی با تجلیل از قهرمانان المپیک و خانواده‌هایشان به کار خود پایان داد.

فرزاد جمشیدی مجری برنامه اختتامیه استاندار را به عنوان سخنران نخست آئین پایانی جشنواره به روی سن فرا خواند و استاندار در بخشی از سخنان خود همدان را جزو نخستین شهرهای ساخته شده در جهان عنوان کرد.

علی محمد آزاد گفت: شعار جشنواره زمستانی همدان «ورزش، همبستگی، گردشگری» بود که به نوعی همدان با دعوت از سفرا در بخش بین‌الملل و مهمانان ملی خواستار ایجاد اتحاد و همبستگی در بین ملل مختلف شد.

سید کوروش مجتبوی، دبیر هماهنگی کمیسیون‌های ورزشی کمیته ملی المپیک نیز پس از استاندار، همدان را نخستین قطب گردشگری ـ ورزشی کشور معرفی کرد و گفت: همدان با برگزاری برنامه تجلیل از قهرمانان  المپیک 1948 تا 2012 به انتظار 60 ساله آنها خاتمه داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان میزبان اصلی جشنواره زمستانی، آخرین فردی بود که در آئین پایانی جشنواره سخنان خود را در برگ‌های پایانی این جشنواره نگاشت.

علیرضا ایزدی گفت: جشنواره امسال با برنامه‌های خود فضای شاد و با نشاطی را در بین مردم ایجاد کرد و با حضور سفرا و ورزشکاران جشنواره رنگ و بوی خاصی پیدا کرد.

یکی از بخش‌هایی که در مراسم اختتامیه بسیار جلب توجه کرد این بود که مجری مراسم با معرفی قهرمانان حاضر در جمع و عناوین کسب شده آنها در میادین ورزشی موجب هیجان در بین حضار می‌شد و پیشکسوتان با بلند شدن از جای خود احساس خود را نسبت به تشویق‌های جمع ابراز می‌کردند.

* اهدای مدال طلای نمادین با آرم جشنواره، قطعاتی از سفال و سرامیک لاله‌جین و لوح یادبود

بخش بعدی مراسم به تجلیل از قهرمانان و خانواده‌های آنها رسید که خاطره 16 المپیک را در ادوار گذشته در همدان زنده کرد.

محمد نصیری وزنه‌بردار اسطوره‌ای کشورمان با حضور در روی سن ضمن دریافت هدایای خود رو به حضار از مردم مهمان‌نواز همدان، اداره میراث فرهنگی و رسانه‌ها تقدیر کرد و گفت: امیدوارم چنین برنامه‌هایی بیشتر برگزار شود.

وی افزود: 50 سال است در حوزه ورزش حضور دارم اما تاکنون با خانواده در چنین مراسم‌هایی حضور نداشتم که برای من و دوستان بسیار لذت بخش بود.

محمدمهدی یعقوبی دارنده مدال نقره المپیک 1956 ملبورن، ابراهیم سیف‌پور نائب قهرمان المپیک 1960 رم، علی میرزایی دارنده مدال برنز هلنیسکی فنلاند، محمود نامجو دارنده نقره المپیک مونترال، منصور برزگر نائب قهرمان کشتی آزاد المپیک 96 آتلانتا، علی اکبر حیدری نائب قهرمان المپیک 1964 توکیو، رحیم علی‌آبادی نایب قهرمان المپیک 1972مونیخ، ابراهیم جوادی دارنده برنز المپیک 1972 مونیخ، خانواده جهانبخت توفیق، خانواده ناصر گیوه‌چی، قهرمان پرش ارتفاع آسیا تیمور غیاثی، عسگری محمدیان دارنده دو مدال نقرهٔ المپیک در 1988 سئول و 1992 بارسلون، خانواده محمد باقری معتمد دارنده نقره المپیک 2012 در رشته تکواندو، بهداد سلیمی در وزنه‌برداری المپیک 2012، مراد محمدی دارنده برنز المپیک 2008 و کیانوش رستمی برنز وزنه‌برداری المپیک 2012 ، مسعود مصطفی جوکار دارنده نشان نقره المپیک 2004 آتن، و امامعلی حبیبی قهرمان کشتی المپیک 1976 ملبورن قهرمانان المپیکی بودند که جوایز خود را مسئولان ارشد استان همدان دریافت کردند.

بخش پایانی مراسم اختتامیه جشنواره زمستانی همدان به اجرای موسیقی سنتی چکاد اختصاص یافته بود که گرمابخش ششمین جشنواره زمستانی همدان شد.

ششمین جشنواره زمستانی همدان از 5 تا 10 بهمن ماه با دعوت از سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی و قهرمانان المپیک 1948 تا 2012 کار خود را آغاز کرد و با تجلیل از آنها و اجرای برنامه‌هایی چون شب فرهنگی، نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری و صنایع‌دستی با حضور 14 استان و برنامه‌های فرهنگی و هنری به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/89003/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول