اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات گلستان خبر داد

بهره‎برداری 13 پروژه شیلات گلستان در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات گلستان گفت: در دهه فجر امسال 10 پروژه توسط شیلات گلستان به بهره‎برداری می‎رسد و سه پروژه نیز کلنگ‎زنی می‎شود.

بهره‎برداری 13 پروژه شیلات گلستان در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات استان گلستان، علی‎اکبر پاسندی اظهار داشت: این 10 پروژه با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال اجرایی شده و اعتبار مورد نیاز برای بهره‎برداری از طرح‎هایی که در این مدت کلنگ‎زنی می‎شود، نیز 58 میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: بهره‎برداری از فاز اول مزرعه پرورش ماهیان خاویاری سواحل بندرگز با اعتبار 6 میلیارد و 500 میلیون ریال، بهره‎برداری از مزارع پرورش میگو گمیشان با مساحت 120 هکتار و با اعتبار 12 میلیارد ریال از طرح‎های قابل افتتاح شیلات گلستان در دهه فجر است.

پاسندی با اشاره به دیگر طرح‎های اجرایی در دهه فجر خاطرنشان کرد: بهره‎برداری از استخرهای دو منظوره بتنی شهرستان شیرآباد خان‎ببین و شهرستان کردکوی با اعتبار 300 میلیون ریال و طرح پایلوت پرورش ماهی قزل‎آلا در قفس پشت سد گلستان با اعتبار یک میلیارد ریال از دیگر طرح‎های قابل افتتاح این اداره کل است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: بهره‎برداری از مزرعه سردآبی هشت تنی روستای تیل‎آباد شهرستان آزادشهر با اعتبار 500 میلیون ریال و مزرعه سردآبی شش تنی روستای قلی‎تپه شهرستان گالیکش با اعتبار 850 میلیون ریال از دیگر طرح‎هایی است که در دهه فجر مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد.

به گفته وی، بهره‎برداری از انرژی خورشیدی برای یکی از جایگاه‌های صیادی در خواجه نفس نیز یکی دیگر از طرح‌های قابل افتتاح شیلات است که با سرمایه‌گذاری مبلغ 57 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه در دهه فجر امسال 3 پروژه نیز کلنگ‎زنی می‎شود، افزود: 2 پروژه کلنگ‌زنی مزارع پرورش میگو گمیشان با مساحت 140 هکتار و با اعتباری بالغ بر 49 میلیارد ریال و کلنگ‌زنی حوضچه ماند سایت میگوی گمیشان به مساحت 24 هکتار و با اعتبار 9 میلیارد ریال از جمله طرح‎هایی است که در سال آینده مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد.         

پاسندی خاطرنشان کرد: تمامی این طرح‎ها با اعتباری بالغ بر 79 میلیارد ریال اجرایی شده و با بهره‎برداری از این طرح‎ها به طور مستقیم برای 116 نفر و غیرمستقیم برای 232 نفر اشتغالزایی می‎شود.

لازم به ذکر است با بهره‎برداری کامل از این طرح‎ها 660 تن به ظرفیت تولید آبزیان در استان افزوده می‎شود.

انتهای پیام/2307/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول