اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد:

امسال 100 هزار مددجوی کمیته امداد خودکفا می‌شوند

خبرگزاری فارس: دستیار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: تا پایان امسال و براساس طرح اشتغال و خودکفایی، 100 هزار نفر مددجوی کمیته امداد از پوشش این نهاد خارج می‌شوند.

امسال 100 هزار مددجوی کمیته امداد خودکفا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی بوجار عصر امروز در جلسه اشتغال کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: کمیته امداد جلوتر از نهادهای دیگر در امر اشتغال و خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش اقدامات اساسی را انجام داده، به طوری که یکی از سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های این نهاد در سال‌های اخیر توانمندسازی خانواده‌ها با ایجاد اشتغال و کارآفرینی بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته و بنا به فرموده مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، کمیته امداد در لبیک به منویات مقام معظم رهبری تمام امکانات و ابزارهایش را به کار گرفت تا ایجاد اشتغال به هر نحوه ممکن و با استفاده از طرح‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی صورت بگیرد.

بوجار خاطرنشان کرد: در سال گذشته و براساس تصمیم شورای عالی اشتغال، یک‌هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به ما اختصاص دادند و در کنار آن 3 هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه به کمیته امداد اختصاص یافت.

این مسئول اضافه کرد: در کنار کمیته امداد، سایر نهادها نیز از جمله صندوق مهر امام رضا، بنیاد شهید، بهزیستی و... از مابقی اعتبارات حوزه اشتغال بهره‌مند شدند، اما عملکرد ما بسیار ممتاز و شاخص بود.

وی بیان کرد: با کمک دولت و استانداران از یک‌هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی، حدود یک‌هزار و 265 میلیارد تومان جذب شد و بالغ بر 116 هزار اشتغال شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دستیار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد یادآور شد: امسال نیز قرار است بیشتر از این میزان اشتغال مورد نظر صورت بگیرد تا بتوانیم براساس تفاهمنامه استانی اشتغال مولد را انجام دهیم.

بوجار گفت:‌ در کنار اشتغالزایی ما برای 28 هزار نفر نیز کاریابی کردیم و با کمک معاونت اشتغال کمیته امداد، فرآیندی را برای شغل تعریف کردیم که این فرآیند شامل استعدادسنجی، مشاوره شغلی و آموزش‌های مستمر بوده است.

وی با قدردانی از همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای در پرداخت تسهیلات بانکی به مهارت‌آموزان کمیته امداد افزود: در کشور بیش از هزار نفر کارشناس فنی بر طرح‌های اجرایی حوزه اشتغال کمیته امداد نظارت داشته‌اند و در کنار آن موضوع بازاریابی و فروش محصولات مددجویان را جدی گرفتیم.

انتهای پیام/62001/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول