اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

زکات سرمایه‌ ارزشمند اسلام برای رفع فقر و امور دینی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه زکات سرمایه ارزشمند اسلام برای رفع فقر و امور دینی و فرهنگی است بر لزوم همت بیشتر مسئولان برای ارتقاء جایگاه کردستان در کشور تاکید کرد.

زکات سرمایه‌ ارزشمند اسلام برای رفع فقر و امور دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی عصر امروز در  در نخستین همایش زکات شهرستان قروه با بیان اینکه پرداختن زکات موجب کاهش تعلقات انسان به مال و اموال دنیا می‌شود گفت: زکات و فرایضی از این نوع به سبب اینکه به قصد قرب الهی انجام می‌گیرد موجب رشد و تعالی انسان و ارتباط معنوی وی یا عالم متعالی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت انفاق و بخشش در راه خدا افزود: نوع و میزان بخشش در راه خدا آزمایشی برای خود انسان است.

وی با بیان اینکه زکات به عنوان واجب الهی تکلفی فردی و اجتماعی در آیات قرآن همپای نماز ذکر شده است اظهار داشت: با وجود اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به فرایض الهی از جمله زکات داشته است اما حق این فریضه آنگونه که در قرآن کریم بیان شده، ادا نشده است و توجه و همت بیشتری را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه زکات و صدقات موجب تعادل در جامعه می‌شود گفت: ادای زکات مصداق بارز پیشی گرفتن در کارهای خیر از یکدیگر است که جنبه عمومی دارد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با تاکید بر تلاش همگانی در کردستان برای ارتقاء جایگاه این استان در زمینه زکات در کشور اظهار داشت: نقش علما و روحانیون در زمینه نشر و ترویج این واجب الهی بسیار ارزنده است.

وی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های دینی در کردستان و توسعه اماکن دینی و مذهبی با استفاده از زکات در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در کردستان زکات را سرمایه ارزشمند اسلام برای رفع فقر و امور دینی و فرهنگی دانست و با اشاره به اینکه زکات تمامی امور را شامل می‌شود تصریح کرد: ادای فریضه زکات تنها نباید به چند مورد خلاصه شود چرا که در احادیث و روایات زکات دانش نشر آن و زکات زیبایی حفظ عفت عنوان شده است که این امر حاکی از تعلق گرفتن زکات به تمامی امور است.

حجت‌الاسلام شاهرودی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن شهرستان قروه در مسیر ورود مسافران به استان کردستان از نبود نمازخانه مناسب در محور ورودی این شهرستان انتقاد کرد و گفت: با همکاری فرمانداری و دفتر نمایندگی ولی فقیه در کردستان نمازخانه بزرگ و مناسبی در ورودی این شهرستان بنا می‌شود تا نمازگزاران بتوانند در اسرع وقت واجبات دینی خود را انجام دهند.

نماینده مقام عظمای ولایت در کردستان در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) در فرمایشات گهر بار خود در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی، از این انقلاب به عنوان انفجار نور، تدوام انقلاب جهانی رسول‌الله و زمینه‌ساز انقلاب جهانی حضرت ولی عصر نام بردند که امروز با نفوذ اسلام در دنیا و شدت گرفتن بیداری اسلامی نه تنها در جهان اسلام که در تمامی دنیا این حرف‌ها به بار نشسته است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: گسترش روزافزون اسلام‌خواهی و اسلام‌گرایی موجب وحشت استکبار جهانی است و از آنجا که ایران اسلامی سرمنشاء تمامی این بیداری‌هاست لذا استکبار جهانی به مقابله تمام قد با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخاسته است.

انتهای پیام/79009/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول