اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای زکات کشور خبر داد

رشد 35 درصدی پرداخت زکات در کشور/ کردستان در پله سوم زکات کشور

خبرگزاری فارس: دبیر شورای زکات کشور از رشد 35 درصدی زکات جمع آوری شده در کشور در 10 ماه امسال در مقایسه با کل سال گذشته خبر داد.

رشد 35 درصدی پرداخت زکات در کشور/ کردستان در پله سوم زکات کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حسین نبی‌لو عصر امروز در نخستین همایش زکات شهرستان قروه با اشاره به رشد 35 درصدی پرداخت زکات در کشور طی 10 ماه امسال در مقایسه با کل سال گذشته اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال 150 میلیارد تومان به حساب زکات کشور واریز شود که این میزان به غیر از وجوه شرعی و کمک‌های مردمی است که تا پایان دی ماه 109 میلیارد تومان آن محقق شده است در حالی که کل زکات پرداختی سال گذشته 93 میلیارد تومان بوده است.

نبی‌لو با بیان اینکه از محل زکات هم اکنون 4 هزار و 47 طرح عمرانی در سطح کشور در دست اجراست گفت: بیشتر این طرح‌ها رویکردی دینی دارد که در زمینه احداث مسجد، حسینیه و دیگر طرح‌های عام‌المنفعه است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون بودجه دولت نیز باید 100 میلیارد تومان به شورای زکات پرداخت نماید گفت: با توجه به وضعیت موجود تاکنون 13 میلیارد تومان زکات به این شورا پرداخت شده است که 10 میلیارد تومان آن در بین استانها توزیع شده است.

نبی‌لو با بیان اینکه استان کردستان در سال‌های اخیر همواره جزء 3 استان برتر کشور در زمینه پرداخت زکات بوده است گفت: از محل بودجه تخصیص دولت امسال بیشترین رقم در بین استان‌ها به استان کردستان پرداخت شده است که یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است و برای اجرای 500 طرح عام‌المنفعه هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال نیز کردستان پس از استان‌های خوزستان و گلستان در رده سوم پرداخت زکات در کشور قرار گرفته است.

دبیر شورای زکات کشور با اشاره به جمع آوری 8 میلیارد و 300 میلیون ریال زکات در کردستان در سال جاری اظهار داشت : 30 تا 40 درصد این مبلغ به زکات جمع آوری شده اضافه می‌شود که مبلغی در حدود 12 میلیارد تومان خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان نیز در این همایش با اشاره به اینکه شهرستان قروه از شهرستان‌های برتر استان در زمینه احیای زکات است گفت: مردم خیر این شهرستان در سال جاری 560 میلیون ریال زکات داده‌اند که 100 درصد برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده برای این شهرستان محقق شده است.

قنبر موسی‌نژاد افزود: از محل زکات جمع آوری شده 7 طرح عمرانی در این شهرستان در دست اجراست.

وی افزود: امسال ستاد زکات در 70 روستای شهرستان قروه با مشارکت 28 مبلغ دینی برگزار شده است و هزار و 500 جلسه با حضور عاملین و کشاورزان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: زکات جمع آوری شده با تشخیص و نظر معتمدین محلی در محل‌های جمع آوری شده هزینه شده است.

امام جمعه اهل سنت قروه نیز در این همایش گفت: زکات فریضه ایست از فرائض مهم و ارکان اسلامی که به منظور تأمین اقتصادی و بودجه مملکت اسلامی و برای تحقق مساوات و برابری بین کلیه افراد مسلمین از نظر اسلام مشروع شده است.

ماموستا اسدالله محمدی افزود: همراه بودن زکات و نماز در 26 مورد از آیات قرآن، زکات همراه با نماز مطرح شده است به تعبیر دیگر ارتباط با خداوند همراه با ارتباط با مردم بیان شده است، از این همراهى مى‏توان فهمید که مسلمان واقعى کسى است که علاوه بر عبادت فردى  مانند نماز ،کمک به مستمندان نیز داشته باشد.

وی تاکید کرد: بزرگترین مالیات اسلامی و بهترین درمان نابسامانی‌ها زکات است که مورد قبول تمام مسلمانان در همه زمان‌ها بوده و از ضروریات اسلام به شمار می‌رود و انکار کننده آن اگر با علم به ضرورت لازمه آن به انکار خدا و پیامبر باشد مرتد می‌شود و تا آنجا قابل توجه است که در قرآن زکات در ردیف نماز آمده و به آن امر شده است.

انتهای پیام/79009/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول