اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اروپایی‌ها موضوع هسته‌ای را از مسیر حقوقی به سیاسی نکشانند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها نباید در موضوع مذاکرات هسته‌ای، مسایل را از مسیر حقوقی به مسیر سیاسی بکشانند.

اروپایی‌ها موضوع هسته‌ای را از مسیر حقوقی به سیاسی نکشانند

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اروپایی‌ها بزرگ‌ترین اشتباهی را که در مسئله هسته‌ای ایران مرتکب شدند، اینکه سعی داشتند مذاکرات هسته‌ای را از مسیر حقوقی به حوزه سیاسی بکشانند، اما بحث ما این است که مسایل هسته‌ای، مسایل حقوقی است و براساس قوانین و مقررات بین‌المللی باید مشکلات احتمالی نیز برطرف شود.

وی ادامه داد: ما براساس قوانین و مقررات بین‌المللی مجاز هستیم، غنی‌سازی را انجام دهیم تا نیاز کشور را در حوزه‌های مختلف برطرف کنیم که در این زمینه باید موضوع بررسی شده و نظر حقوقی اعلام شود.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها به جای این مسئله با سیاسی کردن بحث سعی می‌کنند از ابزار فشار و تهدید استفاده کنند که هرگز این حربه پاسخگو نخواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه اروپایی‌ها اراده‌ای برای حل این موضوع ندارند، اضافه کرد: تلاش و کوشش آنها بر این بنا شده که با این مسئله بازی کنند تا با وارد آوردن فشار به ایران و آزار و اذیت بکوشند در سطح بین‌المللی از این حربه بهتر استفاده کنند.

غرب می‌خواهد از موضوع هسته‌ای به عنوان حربه انتخاباتی استفاده کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که اروپایی‌ها قصد وقت‌کشی دارند تا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با کارشکنی‌های مختلف از این حربه برای ایجاد اختلال در روند طبیعی برگزاری انتخابات استفاده کنند.

رئیس مجمع شمال‌غرب کشور ادامه داد: آنها هیچ اراده‌ای برای حل موضوع ندارند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران با منطق قوی آماده مذاکره است.

حقیقت‌پور یادآور شد: هر وقت اعلام شده که قرار است مذاکره‌ای صورت بگیرد ما آمادگی خودمان را اعلام کردیم، اما این طرف غربی است که در واقع کم می‌آورد و درصدد ایجاد تعلل و سرگردانی در موضوع است.

وی گفت: ما احساس می‌کنیم در این شرایط بهترین گزینه تعلیق مذاکرات است که برای دوره معین باید آن را به تصویب برسانیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: به هیچ وجه غنی‌سازی را برای دستیابی به انرژی‌های صلح‌آمیز هسته‌ای متوقف نمی‌کنیم، بلکه 20 درصد غنی‌سازی را برای تولید رادیوداروها نیاز داریم.

حقیقت‌پور تصریح کرد: اگر کشورمان به این نتیجه برسد که در این حوزه نیاز دیگری را تعریف کند، چون دانش هسته‌ای را بومی کردیم، براساس آن می‌توانیم تولید را نیز خودمان انجام دهیم.

وی در پایان عنوان کرد: ما نگران حفظ منافع ملی خودمان نیستیم و نیاز به مذاکره و تعامل با غرب نداریم، چرا که ما غنی‌سازی خود را ادامه می‌دهیم و قطعاً آنها هستند که در این موضوع ضربه می‌خورند.

انتهای پیام/62003/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول