اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش راویان و فعالان حوزوی دفاع مقدس:

ولایت ‌فقیه محور پایداری نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: دبیر همایش راویان و فعالان حوزوی دفاع مقدس ولایت فقیه و مدیریت الهی را محور قوت و پایداری نظام اسلامی دانست و گفت: دشمن به این مسئله پی برده و در صدد کم رنگ کردن اهمیت آن در جامعه ماست.

ولایت ‌فقیه محور پایداری نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان پیش از ظهر امروز در همایش راویان و فعالان حوزوی دفاع مقدس که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزار شد با اشاره به ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس در فضای حوزه‌های علمیه اظهار کرد: حوزه‌های علمیه رهبری ملت ایران در انقلاب اسلامی را بر عهده داشته و نقش عظیمی هم در گسترش فرهنگ دفاع، جهاد و شهادت ایفا کردند به همین دلیل باید در عرصه روایت‌گری وارد شوند.

وی افزود: روحانیون و حوزویان شهدای بسیاری را در طول انقلاب و دفاع مقدس تقدیم اسلام کردند و این پرچم‌داری و پیشتازی امروز هم باید تداوم داشته باشد.

دبیر همایش راویان و فعالان حوزوی دفاع مقدس با تاکید بر تعمیق مبانی فرهنگی دفاع مقدس و پرداختن دقیق به آن‌ها به عنوان یکی از ضروریات جامعه امروز خاطرنشان کرد: فرهنگ جهاد و شهادت تنها عاملی است که در مقابل هجمه کفر و مادیات توان ایستادگی دارد.

فرهنگ جهاد و شهادت دشمنان را به ستوه آورده است

وی ادامه داد: فرهنگ جهاد و شهادت 34 سال در مقابل غرب مقاومت کرده و دشمنان را به ستوه آورده است؛ همین فرهنگ توان مقابله با دشمن بعثی را در طول هشت سال جنگ تحمیلی به ملت ایران داد.

جوشقانیان ولایت فقیه و مدیریت الهی را محور قوت و پایداری نظام اسلامی دانست و ابراز کرد: دشمن به این مسئله پی برده و در صدد کم رنگ کردن اهمیت این نقش در جامعه ماست.

دبیر همایش راویان و فعالان حوزوی دفاع مقدس بیان داشت: تبیین دقیق و زیبای مسئله ولایت فقیه برای جامعه ایرانی به ویژه نسل امروز یکی از مهم‌ترین امور فرهنگی به شمار می‌رود؛ انجام این کار در اردوهای راهیان نور یکی از راهکارهای تبیین صحیح مسئله ولایت به شمار می‌رود و تأثیر آن نیز به خوبی دیده می‌شود.

تداوم انقلاب به سوی آرمان‌شهر مهدوی است

وی اضافه کرد: منشأ انقلاب اسلامی ایران، بعثت رسول اکرم(ص) و قیام عاشوراست و تداوم آن نیز به سوی آرمان‌شهر مهدوی است؛ در این مسیر گسترش فرهنگ جهاد و شهادت راهنمای ملت ایران در رسیدن به اهداف مقدس تعیین شده محسوب می‌شود.

جوشقانیان اردوهای راهیان نور را یکی از عوامل جریان‌سازی گفتمان دینی دانست و گفت: ایمان به غیب یکی از عوامل پیروزی ملت ایران در انقلاب و جنگ به شمار می‌رود و امروز باید این مسئله بار دیگر مورد تاکید و تبیین قرار گیرد.

انتهای پیام/78004/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول