اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس:

وحدت مهم‌ترین عامل دست‌یابی به توسعه همه‌جانبه است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: حفظ و تقویت وحدت مهم‌ترین عامل دست‌یابی به توسعه همه‌جانبه است.

وحدت مهم‌ترین عامل دست‌یابی به توسعه همه‌جانبه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید زمانیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با گرامیداشت دهه فجر و سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه اعتقادات مردم شکل گرفت و همواره از حمایت مردمی برخوردار است.

وی افزود: مردم تا آخرین نفس به پای نظام ایستاده‌ و تمام توان خود در دفاع از ارزش‌های انقلاب به کار گرفته و با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری این نظام را در برابر فتنه‌ها و آسیب‌های دشمنان مصون نگاه می‎دارند.

زمانیان با اشاره به مشکلات و مسائل اقتصادی کشور، تصریح کرد: این مسائل و مشکلات به برخی از سوء مدیریت‌ها مربوط می‎شود و با تعامل، همبستگی و وحدت لازم می‎توان این مسائل و مشکلات را برطرف کرد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت تدوین برنامه عملیاتی توسعه این استان تاکید کرد و گفت: پس از گذشت 34 از عمر انقلاب اسلامی هنوز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها این استان به خوبی شناسایی نشده و ضروری است تا مدیران و مسئولان ذی‎ربط در این رابطه تلاش ویژه‌ای به کار گیرند.

* تکمیل سند آمایش سرزمین استان تسریع شود

زمانیان ادامه داد: مطالعات مربوط به توسعه شهرهای و شهرستان‌ها و همچنین آمایش سرزمین استان در این راستا موضوع بسیار مهمی است که هنوز به خوبی انجام نگرفته و این مسئله رشد و توسعه همه‌جانبه استان را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

وی، کمبود اعتبارات را مانع مهمی در پیشرفت پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی این استان عنوان کرد و افزود: متاسفانه مدیران استان در جذب اعتبارات ملی ضعیف عمل می‌کنند و همین امر باعث شده تا با کمبود اعتبارات در استان روبرو شویم.

زمانیان اذعان داشت: عدم ارتباطات مجدانه و مستمر مدیران استان با مسئولان و دستگاه‌های کشور سبب شده تا در رابطه با جذب اعتبارات با شکست روبرو شده و همین باعث شده تا شاخص‌های توسعه در استان از رشد خوبی برخوردار نشود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی مجمع نمایندگان این استان در جذب اعتبارات ملی خبر داد و گفت: نمایندگان استان این آمادگی را دارند که هم‌دوش با مسئولان و مدیران اجرایی در جذب اعتبارات ملی ایفای نقش کنند.

زمانیان، حفظ و تقویت وحدت را مهم‌ترین عامل دست‌یابی به توسعه همه‌جانبه در استان دانست و بیان داشت: باید هم از یک سو وحدت بین مسئولان و مدیران اجرایی استان برقرار شود و هم از سوی دیگر تعامل و همراهی بین مردم با مسئولان بیش از پیش تقویت شود.

* حق مردم چهارمحال و بختیاری به خوبی ادا نشده است

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یک استان محروم و مظلوم است، اظهار داشت: با وجود تلاش‌ها و اقدامات بسیاری که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون انجام گرفته اما آثار محرومیت و توسعه‌نیافتگی هنوز در این استان وجود دارد و از این طریق حق مردم این استان به خوبی ادا نشده است.

زمانیان با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری از ولایی‌ترین و انقلابی‌ترین مردم کشور هستند، خاطرنشان کرد: باید به حقوق مردم این استان به ویژه در بخش آب توجه ویژه‌ای داشت و به مطالبات و مسائل آن‌ها به خوبی پاسخ داده شود.

* سرمایه‌گذای خصوصی حلقه مفقوده توسعه استان است

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، جذب سرمایه‌گذاری خصوصی را حلقه مفقوده رشد و توسعه این استان دانست و گفت: با جذب سرمایه‌گذار در بخش خصوصی و آسان کردن فرایند سرمایه‌گذاری در استان می‎توان شاهد تحولات مثبتی در استان باشیم.

زمانیان، پویا کردن سیستم مدیریتی این استان را از دیگر عوامل دست‌یابی به رشد و توسعه همه‌جانبه برشمرد و افزود: مسئولان و مدیران استان با تغییر نگرش و تفکر خود در رابطه با جذب سرمایه‌گذار و پرهیز از تک‌روی‌ها می‌توانند فرایند توسعه استان را تسهیل کنند.

* ضرورت پیگیری مطالبات مردمی از سوی دستگاه‌های اجرایی

وی بر ضرورت پیگیری مطالبات و رفع مشکلات مردم استان از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید و تصریح کرد: اگر هر دستگاهی وظیفه ذاتی خود را به خوبی انجام دهد و به مطالبات مردمی به درستی پاسخ دهد مسائل و مشکلات مردم به نحو چشمگیری کاهش پیدا می‎کند.

زمانیان بیان داشت: 80 درصد مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به سوءمدیریت‌ها و عدم نظارت دقیق بر امور به وجود آمده و ما تا زمانی که امور داخلی استان خود را سامان ندهیم نمی‎توانیم شاهد رشد و آبادانی آن باشیم.

انتهای پیام/68004/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول