اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری منطقه 8:

زیبایی شب‌های تبریز مستلزم همکاری برق تبریز است

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: در صورت همکاری شرکت برق تبریز در شب‌ها نیز شاهد زیبایی‌های بیشتر این شهر مخصوصا در محدوده مرکزی تبریز خواهیم بود.

زیبایی شب‌های تبریز مستلزم همکاری برق تبریز است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،  علیرضا نوین در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری منطقه هشت اظهار کرد: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر به  احیای هویت تاریخی و قدیمی محدوده محور تاریخی فرهنگی تبریز و نیز تغییر کالبد فیزیکی و موضعی این منطقه  توجه بیشتری داشته و پروژه ها و طرح های مختلف و متنوعی در این محدوده اجرا کرده است.

وی ادامه داد: در سال آینده مسیر حدفاصل راسته کوچه تا میدان دانشسرا به پیاده راه سنگ فرش تبدیل خواهد شد و در  فاز نخست این طرح از راسته کوچه تا ابتدای خیابان دارایی عملیاتی خواهد شد و نیمی از مسیر مذکور با اجرای طرح سنگ فرش در بستر، همانند خیابان تربیت به پیاده راه تبدیل و بخشی دیگر به منظور تردد خودروهای حمل و نقل عمومی ساماندهی و تغییر وضعیت خواهد یافت.

شهردار تبریز تاکید کرد: همچنین در  قالب طرح پیاده راه مسیر راسته کوچه تا دانشسرا المان‌ها، تندیس‌ها، فضای سبز منحصربه فرد، تندیس‌ها و مبلمان شهری زیبا، آبنماها و دیگر زیرساخت‌های رفاهی و گردشگری طراحی و نصب خواهد شد.

نوین خاطرنشان کرد: وجود بازار تاریخی تبریز در این منطقه و در کنار آن عناصر متعدد میراثی، تاریخی، گردشگری و تجاری و خدماتی و در کنار آن مشکلات ترافیکی و ترددی موجود در محدوده بازار و خیابان‌های اطراف و مهم‌تر از همه لزوم تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری موجود در این منطقه ضرورت اجرای طرح پیاده راه سنگ فرش را در این مسیر دوچندان کرده و شهرداری تبریز برای تسهیل امور مربوط به شهروندان و نیز تبدیل این منطقه به محلی ویژه با زیرساخت‌های مناسب برای گردشگری اجرای طرح مذکور را با جدیت دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: در صورت همکاری شرکت برق تبریز در شب‌ها نیز شاهد زیبایی‌های بیشتر این شهر مخصوصا در محدوده مرکزی تبریز خواهیم بود.

شهردار تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های شهری خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر در بهره‌مندی از امکانات بخش خصوصی و جذب مشارکت‌های مردمی در بین شهرداران کشور موفق عمل کرده، بطوریکه بیش از ده‌ها پروژه عمرانی و زیربنایی با مشارکت سرمایه‌گذاران در حال اجرا است.

نوین همچنین با اشاره به بهره‌برداری و افتتاح 1100 میلیارد ریال پروژه شهری در دهه فجر امسال تاکید کرد: بهره‌برداری از کتابخانه شهیدرجائی، احداث دو باند هلی‌کوپتر، بهره‌برداری از مجتمع تجاری فجر، فرهنگسرای 17 شهریور، ساختمان گردشگری و پلیس، احداث سردرب‌های انجمن، صفی و کف سازی و بهسازی ضلع جنوبی بازار، زیباسازی و مبلمان شهری سطح منطقه شامل گارد نرده، ائلمان‌های حجمی، تندیس و آلاچیق، بهره‌برداری از پارک بانوان، کتابخانه و قرائت‌خانه شهید پاشایی،احداث چندین بوستان و عابرگذر، بهره‌برداری از هتل لاله تبریز و تملک و مرمت خانه علی مسیو( خانه انقلاب)و چندین پروژه مسیرگشایی از جمله پروژه هایی هستند که همزمان با دهه مبارک امسال افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات و چالش‌های بسیار اقتصادی و مالی ناشی از نوسانات ارز و نیز افزایش قیمت مصالح و ابزارآلات ساختمانی و عمرانی، شهرداری تبریز با اتخاذ تدابیرلازم  و مدیریت مناسب هزینه، مانع از رکود پروژه‌ها شده و طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری تبریز در زمان‌بندی لازم اجرا و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

شهردار تبریز افزود: تا پایان سال جاری نیز بسیاری از  پروژه باقی‌مانده شهری و در دست اجرا به مرحله اتمام و بهره‌برداری خواهند رسید تا بخش دیگری از تعهدات مدیریت شهری به شهروندان فهیم تبریزی محقق شود.

نوین با اشاره به  بودجه سال 92 شهرداری تبریز تاکید کرد: بودجه سال آینده شهر تبریز بر اساس توسعه پایدار شهری و تداوم روند عمران و آبادانی تبریز بوده و با تصویب شورای اسلامی شهر تبریز شاهد شکوفایی و توسعه بیش از پیش شهر خواهیم بود. 

انتهای پیام/60002/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول