اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال احمر قم:

طرح «حمایت ماندگار» با استقبال امدادگران هلال احمر مواجه شد

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر قم گفت: با اجرای طرح «حمایت ماندگار» 430 واحد خون توسط داوطلبان هلال احمر استان قم اهدا شد.

طرح «حمایت ماندگار» با استقبال امدادگران هلال احمر مواجه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، علیرضا ظیوری سرپرست جمعیت هلال احمر استان قم گفت: همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی مجامع پزشکی تأمین خون سالم و کافی توسط اهداء کنندگان بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه انسان تنها منبع تأمین این ماده حیاتی برای افراد نیازمند به خون است و بسیاری بیماران، همچون بیماران تالاسمی ناگزیرند برای بهره‌مندی از یک زندگی نسبتاً طبیعی برای تمام عمر به شکل منظم خون دریافت کنند لذا اهمیت آموزش و بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه به ویژه توسط داوطلبان این فعالیت روشن می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قم در خصوص اجرای طرح بزرگ حمایت ماندگار گفت: سازمان داوطلبان با توجه به نیاز بانک خون کشور اجرای طرح بزرگ «حمایت ماندگار» را از برنامه‌های اصلی خود در سال 91 قرار داده و با هدایت و آموزش داوطلبان سعی در ایجاد و گسترش فرهنگ نوع دوستی و زمینه سازی کمک به بیماران نیازمند خون و آسیب دیدگان در حوادث کرده است.

وی افزود: از خصوصیات داوطلبان اهداء مستمر خون حس مسئولیت بیشتر نسبت به جامعه است و این طیف از داوطلبان سالم‌ترین گروه اهداء کنندگان خون هستند.

ظهیری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 430 واحد خون توسط اعضا و داوطلبان مستقر در پایگاه‌های داوطلبی ادارات، مساجد، کارخانجات و روستاها اهدای شده است و در این زمینه 192 نفر از برادران و 238 نفر از خواهران داوطلب مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/2258/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول