اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

ملت ایران در 22 بهمن قدردانی از انقلاب و وفاداری به رهبری را نشان می‌دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: به کوری چشم آمریکا در 22 بهمن دنیا شاهد خود بود مردم ایران قدردانی خود از انقلاب و وفاداری خود به مقام معظم رهبری را نشان خواهند داد و مشت محکمی بر دهان آمریکا خواهند زد.

ملت ایران در 22 بهمن قدردانی از انقلاب و وفاداری به رهبری را نشان می‌دهند

 گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این ایام فرصتی را فراهم می‌کند که مردم به مسائلی که به برکت انقلاب روی داده بیشتر از قبل آشنا شوند.

خطیب جمعه تبریز مهم‌ترین برنامه و هدف انقلاب اسلامی را توسعه علمی، استقلال و دفاع از آزادی دانست و گفت: امروز مهم‌ترین برنامه ‌برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان انقلاب پافشاری بر دانش افزایی در کشور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: دهه فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جدا کرد.

دوران طاغوت 90 درصد درآمد کشور دست 30 درصد جامعه بود

شبستری به اشاره به وضعیت اقتصادی دوران پیش از انقلاب اظهار کرد: در دوران طاغوت 35 درصد مردم مبتلا به سوءتغذیه و 90 درصد روستاها فاقد روشنایی و زیرساخت‌های لازم برای زندگی بود.

وی ادامه داد: فعالیت 35 هزار متخصص خارجی در بخش‌های مختلف و پزشک‌های هندی، پاکستانی و بنگلادشی در کشور از موارد دیگری بود که نشانگر بی‌توجهی رژیم طاغوت به مردم و کشور بود.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: 90 درصد درآمد کشور در دست 30 درصد مردم بوده و 70 درصد کشور فقط می‌توانستند از 10 درصد درآمد کشور برخوردار شوند.

 زیرسیگاری پیش خدمت برادر شاه از طلا بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در سال 1356 درآمد صادرات نفتی ایران معادل 53 میلیارد دلار بود که 50 درصد این درآمد به جیب اربابان خارجی می‌رفت و چندین میلیارد دلار آن نیز صرف عیاشی و هزینه دربار و تجهیز کاخ‌های شاه و اطرافیانشان می‌شد.

وی اضافه کرد: هزینه‌های دربار آنقدر زیاد و بی‌مورد بود که بعد از انقلاب مشخص شد زیرسیگاری پیش‌خدمت کاخ برادر شاه از طلا بود و این کوچک‌ترین ولخرجی‌های درباریان از درآمد حاصل از نفت ملی بود.

شبستری گفت: در حال حاضر زندگی مقام معظم رهبری و امام امت را  مردم دیده و می‌بینند چقدر ساده و همانند مردم زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: بی‌خود نیست مردم این قدر شیفته مقام عظمای ولایت و رهبری هستند چون سخنان‌شان با عملشان یکی است.  

خطب جمعه تبریز تصریح کرد: اصلا دوران قبل و بعد از انقلاب در هیچ زمینه قابل مقایسه نیست.

نقطه اتکای دولتمردان همواره اراده شکست‌ناپذیر ملت است

خطیب جمعه تبریز احیای معنویت و آموزه‌های دینی در جامعه را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بهترین و بزرگ‌ترین دستاوردهای این انقلاب بود که توانست در دل‌ها نفوذ کرده و محبوبیت فوق‌العاده جذب کند.

مجتهدشبستری دهه فجر را فرصت بسیار مناسبی برای تبیین دستاوردها و خدمات بزرگ علمی، هسته‌ای، فضایی و پزشکی دانشمندان ایران در داخل و خارج از کشور عنوان کرد و گفت: این دستاوردها باید به بهترین شکل ممکن برای جوانان و نسل‌های آینده تبیین شود.

 

 گرانی و تورم رنج‌آور است

وی از تورم و گرانی روزهای اخیر در کشور انتقاد کرد و افزود: با همت مجلس و دولت در این حوزه باید کار عملی در کنترل و مهار تورم و گرانی در کشور صورت گیرد.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه قدردان خدمات مسئولان و خدمات دولت در مسائل مختلف هستیم، تاکید کرد: باید نواقص برطرف شود چون مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف شکننده است.

 بخش از گرانی‌ها مربوط به مدیریت است

وی خاطرنشان کرد: مقدار بسیار کمی از تحریم‌های خارجی در این تورم دخیل است و بخش زیاد آن به مدیریت باز می‌گردد که اگر مدیریت صحیحی صورت گیرد این مشکل نیز به زودی حل می‌شود.

 ملت ایران یک لحظه از شعارهای اصولی خود عقب‌نشینی نمی‌کند

وی گفت: استکبار باید بداند ملت ایران ملتی است سربلند و آزاده که لحظه‌ای هم از شعارهای اصولی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: به کوری چشم آمریکا در 22 بهمن دنیا شاهد خواهد بود مردم ایران به ویژه آذربایجان قدردانی خود از انقلاب و وفاداری خود به مقام معظم رهبری را نشان خواهند داد و مشت محکمی بر دهان آمریکا خواهند زد.

 شورای امنیت به خواب رفته است

امام جمعه تبریز به حمله هوایی و تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه اشاره و آن را  تجاوز آشکار و نقض حقوق بشر دانست و گفت: شورای امنیت و سازمان ملل به خواب رفته و هیچ‌گونه عکس‌العمل و قطعنامه صادر نمی‌کنند.

وی با محکوم کردن این تجاوز آشکار به حریم کشور سوریه  گفت: اسرائیل باید بداند که این جنگ نیز همچون جنگ‌های 33 روزه و هشت روزه با پیروزی امت مسلمان به پایان خواهد رسید و همچون جنگژ های قبل بینی‌شان به خاک مالیده خواهد شد.

انتهای پیام/60002/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول