اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان خواستار شد

برگزاری همایش راهکارهای مدیریت آثار تاریخی اصفهان

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان خواستار برگزاری همایش راهکارهای مدیریت آثار تاریخی اصفهان با حضور کارشناسان، مسئولان و دوستد‌اران میراث فرهنگی اصفهان و جمعی از مدیران و مردم با همت اداره کل میراث فرهنگی شد.

برگزاری همایش راهکارهای مدیریت آثار تاریخی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در نشستی با خبرنگاران هنگام بازدید از قلعه تاریخی شاه‌دژ اظهار کرد: لازم است چنین جلسه‌ای برگزار شود تا مردم و خبرنگاران در جریان اقدامات انجام شده، پروژه‌های در دست اقدام و محدودیت‌های میراث قرار بگیرند و بر ضرورت حفظ و نگهداری آثار به کمک مردم تأکید شود.

وی با تقدیر از خبرنگاران به دلیل دنبال کردن مسایل مربوط به آثار تاریخی اصفهان این مسئله را وظیفه خبرنگاران دانست و گفت: لازم است با چنین همایشی حس تاریخی مردم اصفهان را برای ایجاد تعهد در نگهداری آثار تاریخی برانگیزیم چرا که نگهداری و احیای آثار اصفهان نیازمند حضور خیران و مردم است.

استاندار اصفهان ادامه داد: همچنین خبرنگاران باید کمبود بودجه‌های عمرانی، عوامل طبیعی و انسانی باید در قضاوت رسانه‌ها از سازمان میراث فرهنگی در نظر بگیرند و در این باره قضاوت صحیح را اعمال کنند.

وی اضافه کرد: تخریب آثار تاریخی در اثر عوامل طبیعی واقعیتی است که در همه دنیا وجود دارد و همین موضوع است که سبب ایجاد رشته مرمت آثار در جهان شده اما برخی به دنبال ساختن یک معضل سیاسی از مشکلات فرهنگی هستند، کار آنها تبلیغی است و من به میان کشیدن این مسایل از سوی آنها را ناشی از دل‌سوزی نمی‌دانم.

استاندار اصفهان همچنین خطاب به سرپرست سازمان میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی اصفهان باید در مورد مشکلات آثار تاریخی سریع اطلاع‌رسانی کند و به مردم نشان دهد که میراث تاریخی اصفهان زیر ذره بین و توجه دایم آنها قرار دارد.

وی ادامه داد: نظر من این است که دایم با مجموعه‌های فرهنگی و خبرنگاران برای انعکاس اخبار میراث در تماس باشید تا این اخبار به درستی انعکاس پیدا کند.

به گزارش فارس، با توجه به تأکید فراوان خبرنگاران در این جلسه بر این نکته که اختلاف‌های اوقاف و میراث فرهنگی در زمینه آثار تاریخی اصفهان تبعاتی به دنبال دارد استاندار اصفهان از سرپرست سازمان میراث فرهنگی درخواست کرد که این سازمان جلسه‌ای مشترک با اوقاف برای رسیدگی به مشکلات مربوط به آثار تاریخی و رفع اختلاف‌ها برگزار کنند.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول