اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل عنوان کرد

لزوم راه‌اندازی ستاد فضای سبز در اردبیل / آینده‌نگری پایه مدیریت شهری

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تاکید اصلی بنده این است که در اردبیل ستاد فضای سبز قبل از عید راه‌اندازی شود که در این زمینه استاندار اردبیل و مسئولان برای جدیت در این کار قول مساعد داده‌اند.

لزوم راه‌اندازی ستاد فضای سبز در اردبیل / آینده‌نگری پایه مدیریت شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز در مراسم تقدیم بودجه شهرداری به شورای شهر اردبیل اظهار داشت: شایسته است حریم اتوبان اردبیل – پارس‌آباد و همچنین اردبیل – سرعین و نیر و سایر شهرها دو طرف درختکاری شده و توسعه فضای سبز را شاهد باشیم، چرا که برای اردبیل بسیار بد است که از شهرهای کویری در این زمینه عقب بماند.

وی اهالی اردبیل را راغب به توسعه فضای سبز و کاشتن درختان معرفی کرد و یادآور شد: اگر بتوان امکاناتی را فراهم کرد تا مانند شهرداری تهران درخت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد تا در اطراف محیط زندگی خود بکارند، قطعاً این فرهنگ شکل همگانی به خود می‌گیرد.

امام جمعه اردبیل اهمیت دین اسلام در نهال‌کاری و درختکاری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مزیت غرس نهال این است که گردشگران و مسافران با آسودگی در سایه آن قرار می‌گیرند که به همین دلیل به فرماندار سرعین تاکید کردیم تا مسیر سه راهی سرعین تا این شهر توریستی را درختکاری کنند تا مردم به ویژه مسافران از مزایای آن استفاده کنند.

عاملی با قدردانی از همت اهالی نمین در توسعه چنین فضاهایی گفت: البته کارهای انجام شده در این حوزه قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست.

شهر نباید چهره خسته داشته باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ارج نهادن به این میراث ارزشمند را یادآور شد و عنوان کرد:‌ شاهکار خلق شده باید صیانت شده و نسل‌های آینده عزت‌مندانه وارث این سرمایه عظیم شوند.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی ویژه از اقدامات مثبت عمرانی و خدماتی شورای شهر و شهرداری اردبیل در سال‌های اخیر افزود: در چند سال اخیر با همت مجموعه شورای شهر و شهرداری یک اعتلای واقعی و تحول جدی را در زیباسازی شهر شاهد بودیم که این منجر شده تا غرور مقدس اهالی این منطقه حفظ شود.

عاملی حفظ این غرور ملی مقدس را نیازمند زیباسازی فضای شهری و دوری از خستگی و رخوت اعلام کرد و بیان داشت: قطعاً این امر به تخلیه هیجانات و احساسات روحی و روانی کمک خواهد کرد.

وی یکی دیگر از مزیت‌های شهر زیبا را جذب گردشگران و مسافران اعلام و تصریح کرد: در این زمینه باید همه آستین بالا بزنند و در میدان حاضر باشند.

اردبیل را با شاخصه ییلاق ایران معرفی کنیم

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ این شهر سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر است و بهتر است مسئولان و خدمتگزاران برای اخذ اعتبارات بیشتر از چنین برجستگی‌ها به ویژه عنوان « اردبیل، ییلاق ایران » استفاده کنند چرا که چنین تجربه‌ای در قم که از 120 کشور در آن طلبه تحصیل می‌کنند با موفقیت جواب داده است.

عاملی به سرازیر شدن اعتبارات بی‌شمار به شهرهای زیارتی و سیاحتی به مانند قم را یادآور شد و ابراز داشت:‌ اردبیل که بیش از مشهد بیشترین توریست و گردشگر را جذب می‌کند باید از اعتبارات کلان ملی بهره‌مند شود تا بتوان هر چه مطلوب‌تر به توسعه شهری کمک کرد.

وی گفت:‌ بزرگان ما تاکنون از این امتیاز برای جذب اعتبارات استفاده نکرده‌اند و ضرورت دارد نمایندگان استانی و مسئولان با تکیه بر این برجستگی‌ها در جذب اعتبارات ملی کوشا باشند.

توسعه قطار برقی شهری با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل بها دادن به بخش خصوصی را ارزشمند و سود‌آور توصیف کرد و یادآور شد: برای حل مشکل ترافیک که رفته رفته اردبیل را دچار تنگناهای مختلف می‌کند باید با دعوت از بخش خصوصی قطار شهری برقی را راه‌اندازی کنیم و بهره‌برداری 30 ساله آن را به این بخش واگذار کنیم تا با سود‌آوری بیشتر چنین سرمایه‌گذاری‌هایی ترغیب به سرمایه‌گذاری شوند.

عاملی نمونه این اقدام مناسب را راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران – اصفهان اعلام کرد و یادآور شد: در این زمینه آنچه که قابل توجه به نظر می‌رسد استقبال اصفهانی‌ها از راه‌اندازی چنین مجموعه‌ای بوده که دلیل آن نیز سود‌آوری و کسب درآمدهای هنگفت برای بخش خصوصی است.

وی با قدردانی از اقدام شهرداری در توجه به ارائه خدمات الکترونیکی گفت: ما مصرانه از شهردار انتظار داریم مراجعات مردم را به شهرداری به حداقل برساند و برخی کارشکنی‌ها را در رفع و رجوع مراجعین کاهش دهند که الکترونیکی کردن خدمات نه تنها از تخلفات و برخی رفتارهای سلیقه‌ای در ادارات جلوگیری می‌کند بلکه رضایت ارباب رجوع را نیز زمینه‌ساز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: این حرکت می‌تواند جلوی رفت و آمدهای بیهوده و ترافیک پیچیده شهری را به حداقل رسانده و یک فضای مطلوب خدمت‌رسانی بی‌منت را فراهم بیاورد.

عاملی خاطرنشان کرد: گاه به کارگیری ناظر‌ها نیز دردی را درمان نمی‌کند، چرا که اخیراً یکی از کارخانه‌هایی که در اردبیل به بانک‌ها معوقه داشته از طرف بانک ماموری برای وصول این مطالبات به این مجموعه اعزام شده، اما این ناظر به جای عمل به تعهدات و قوانین راهکارهای فرار از پرداخت معوقات را به آنها نشان داده است که این نهایت تاسف و تاثر است.

شورا و شهرداری نباید از آینده‌نگری هراس داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی با بیان اینکه آینده‌نگری شورای شهر و شهرداری در حل بسیاری از مشکلات فلج‌کننده شهری راهگشا خواهد بود، اظهار داشت: بزرگ‌ترین خیانت در مدیریت به این معناست که تنها پیش پای خودمان را ببینیم و از آینده‌نگری هراس داشته باشیم، در حالی که با‌ آینده‌نگری است که می‌توان مشکلات ترافیکی را با این تولید بی‌شمار خودروها برطرف کرد که در این باب باید از تفکرات علمی و اندیشه صاحب‌نظران نیز استفاده کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان با بیان اینکه نباید از مطرح کردن مسئله مترو ابا و ترسی داشته باشیم، گفت: برخی تغییرات در سبک زندگی با گفتن و فرهنگ‌سازی شکل نمی‌گیرد بلکه چنین حرکتی نیازمند تامین زیر‌ساخت‌ها و زمینه‌سازی‌های مطلوب است تا یک تغییر و تحول جدی رخ دهد.

عاملی خواستار راه‌اندازی دوچرخه به صورت رایگان برای کاستن از مشکلات ترافیکی شد و تصریح کرد: این کار در اغلب کشورهای اروپایی و حتی اطراف ما شکل گرفته تا در رفت و آمد مردم و استفاده از وسیله نقلیه عمومی مشکلی به وجود نیاید.

وی با یادآوری اینکه در راه‌اندازی منطقه جدید ارتباطی اردبیل – سرعین به طول 16 کیلومتر باید چنین تدابیر و امکاناتی به کار گرفته شود، بیان داشت: این مجموعه به صورت باغ منظر باید تدوین و تدارک دیده شود.

امام جمعه اردبیل به تفاهم‌نامه‌های شهرداری و شورای شهر با آموزش و پرورش در ارائه آموزش‌های شهروندی به کودکان و نسل آینده تاکید کرد و افزود: زمانی که بنده به وضعیت گردنه حیران و ریختن زباله‌های شهری در مناطق گردشگری نگاه می‌کنم دلم به حال آیندگان می‌سوزد، در حالی که می‌توانیم با فرهنگ‌سازی درست از دوران ابتدایی کودکانمان را طوری بار بیاوریم تا زیبایی شهر را زیبایی خانه خود بدانند و مقید به اصول اخلاقی شهروندی باشند.

عاملی همچنین از نظام مهندسی خواست در معماری و طراحی ساختمان‌ها ویژگی‌ها و برجستگی‌های معماری اسلامی و ارزشی را لحاظ کنند و با تنوع‌بخشی به معماری‌ها و رنگ‌آمیزی شهرها برخی دلزدگی‌ها و خستگی‌ شهروندان را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود همچنین از این مجموعه خواست برای احداث مساجد در مناطق مختلف شهر تیپ ویژه معماری ارائه کنند تا بر همین اساس مساجد در مناطق مختلف احداث شده و توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول