اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس:

توسعه فرهنگ مشارکت در احداث مساجد از رسالت‌های مسئولان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در خانه ملت گفت: توسعه فرهنگ مشارکت به خصوص در احداث و بنای اماکن مذهبی از مهم‌ترین رسالت‌های مسئولان و مردم است.

توسعه فرهنگ مشارکت در احداث مساجد از رسالت‌های مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج غلام‌محمد زارعی در آیین کلنگ‌زنی مسجد مادوان اظهار داشت: مساجد از مستحکم‌ترین پایگاه‌های فرهنگی هستند که باید با قدر دانستن چنین فضاهایی برای ترویج دین خدا و فرهنگ اسلامی و اخلاقی تلاش کنیم. 

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در خانه ملت، کلنگ‌زنی این مسجد را دهمین مسجد در سطح شهرستان بویراحمد دانست و گفت: توسعه فرهنگ مشارکت به خصوص در احداث و بنای اماکن مذهبی از مهم‌ترین رسالت‌های مسئولان و مردم است.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم نیمه اول سال آینده این تعداد را به 20 مسجد و حسینیه برسانیم.

زارعی طایفه سرکوهکی را یکی از طوایف مذهبی، با اصالت و فرهنگی استان خواند و ادامه داد: یکی از خواسته‌های اساسی مردم این منطقه احداث مسجد بوده که شروع این کار بزرگ مایه افتخار است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در خانه ملت به موضوع تحریم اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: با درایت و رهبری مقام عظمای ولایت تحریم‌ها در شیب قرار گرفته و روز به روز در حال شکست است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات و تفاهمات صورت گرفته بین دولت و مجلس تصریح کرد: در آینده نزدیک شاهد رونق اقتصادی و کمک‌های خوبی به مردم به خصوص دهک‌های پایین‌تر و اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواهیم بود.

وی قول مساعد داد برای رفع مشکلات روشنایی معابر و ایجاد اماکن ورزشی در شهر مادوان تا حصول نتیجه تلاش‌های لازم را انجام دهد.

زارعی افزود: سرانه مسجد در سطح شهرستان بویراحمد پایین است و یکی از خواسته‌های مردم احداث مسجد در نقاط مختلف این شهرستان است که پیگیر هستیم در سطح ادارات و سازمان‌های مرتبط در مرکز به این خواسته به حق مردم پاسخ دهیم.   

 

* حفظ  آرامش و وحدت رمز عبور از شرایط کنونی است

رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج نیز در این آئین با تیریک ایام دهه فجر به رشد اسلام در جهان اشاره کرد و با ذکر احادیث و روایتی از ائمه معصومین گفت: لازم است آحاد مردم را به وحدت هر چه بیشتر دعوت کنیم و نیاز هست در این برهه زمانی از تفرقه در هر سطح و به هر میزانی خودداری کنیم.

حجت‌الاسلام غفاری افزود: در موضوع تحریم‌ها و فشارهایی که بر مردم وارد شده، آنان را به صبر و تحمل مشکلات دعوت می‌کنیم.

وی ابراز داشت: نیاز است اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم. 

رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ایران را پایگاه جهان اسلام و پیشرو در پیشرفت‌های علمی خواند و ادامه داد: ما برای این موفقیت‌ها به خود می‌بالیم.

وی با قدردانی از مردم خیر و نوع‌دوست استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص طایفه سرکوهکی عنوان کرد: امروز افتخار می‌کنیم که می‌خواهیم پایگاه مذهبی را بنا نهیم که افتخارات مذهبی گذشته را بیشتر به منصه ظهور بگذاریم. 

وی مساجد را محل تربیت دینی و رشد اعتقادی مردم به خصوص جوانان دانست و افزود: یکی از مشکلات شهر یاسوج کمبود مراکز مذهبی و فرهنگی است که مسجد از مهم‌ترین این مراکز  است.

غفاری از همه مردم خیر و نیکوکار به خصوص مردم شهر مادوان خواست برای باقی گذاشتن باقیات و صالحات خود در هر زمینه‌ای که توان دارند نسبت به کمک به احداث این مسجد مساعدت کنند.

وی اظهار داشت: براساس هر معیار و شاخصی، کمبود مسجد در شهر یاسوج مشهود است.

 رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج یادآور شد: مسجد پایگاه تولید امید و تقویت انقلاب است و جوان تربیت شده مسجدی از تیررس آسیب‌های فردی و اجتماعی به دور است.

کرم جانی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج نیز در این آیین گفت: یکی از معیارهای پیشرفت هر منطقه توسعه مراکز علمی و فرهنگی و مذهبی است که با عنایت خداوند هم اکنون شاهد تحقق این امور در شهر مادوان هستیم که جای خوشحالی دارد و امیدواریم این کلنگ‌زنی زمینه‌ساز سایر اقدامات فرهنگی مذهبی در این منطقه باشد.

محمدکاظمی رئیس هیأت امنای مسجدالنبی شهر مادوان نیز در این مراسم گفت:  زمین مسجدالنبی شهر مادوان توسط مردم خیر و نیکوکار طایفه سرکوهکی مقیم شهر یاسوج و مادوان با اعتبار 900 میلیون ریال خریداری شده که در این روزهای مبارک کلنگ‌زنی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ادامه کمک مردم خیر و نیکوکار و کمک‌های ادارات و نهادهای متولی امور فرهنگی و دینی و همکاری نماینده مردم در مجلس در نخستین فرصت، مردم از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/82005/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول