اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره مرکز علمی درمانگران اعتیاد اصفهان:

رشد اعتیاد در میان زنان بیشتر از مردان است/زنان تمایلی به ترک ندارند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره مرکز علمی درمانگران اعتیاد استان اصفهان گفت: در حال حاضر رشد اعتیاد در میان زنان بیشتر از مردان است و زنان گرایش کمتری برای مراجعه به مراکز ترک اعتیاد دارند.

رشد اعتیاد در میان زنان بیشتر از مردان است/زنان تمایلی به ترک ندارند

هومن منشعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر گرایش زنان به مصرف مواد مخدر چند درصد است، اظهار کرد: آمار مشخص و دقیقی از میزان گرایش زنان و مردان به مصرف مواد مخدر در اختیار نداریم.

وی با تأکید بر اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر باید اطلاعات کامل را در زمینه میزان معتادان موجود در سطح جامعه ارائه دهد، اضافه کرد: رشد گرایش افراد به مصرف مواد مخدر صنعتی از جمله شیشه و کراک به میزان بسیاری در سطح جامعه مشاهده می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره مرکز علمی درمانگران اعتیاد استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر رشد اعتیاد در میان زنان بیشتر از مردان است و زنان گرایش کمتری برای مراجعه به مراکز ترک اعتیاد دارند، تصریح کرد: امروز مصرف مواد مخدر صنعتی در میان زنان به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته درصد زنان معتاد نسبت به جمعیت آنها افزایش چشمگیری یافته است، ادامه داد: اعتیاد در میان مردان نسبت به زنان رشد چندانی ندارد و اگرچه گرایش زنان به مصرف مواد مخدر بیشتر شده است، اما درصد مراجعه معتادان به مراکز ترک اعتیاد تغییری نکرده است.

منشعی با اشاره به اینکه تبلیغات صورت گرفته بر روی مواد مخدر شیشه سبب گرایش چشمگیر زنان به مصرف شیشه شده است، تأکید کرد: کاهش وزن و اشتها، عدم ایجاد اعتیاد و عدم نیاز به مکان و زمان خاصی برای مصرف شیشه از جمله این تبلیغات به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه مصرف مواد مخدر شیشه در هر زمان و مکانی امکان‌پذیر است، اما این ماده به میزان بسیاری اعتیاد‌آور است، افزود: گرفتاری زنان به اعتیاد به صورت راحت‌تری انجام می‌شود و درصد مراجعه زنان به دلیل مسائل اجتماعی و حفظ آبرو به مراکز ترک اعتیاد کمتر است.

انتهای پیام/63004/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول