اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی:

جمهوری اسلامی الگوی موفق مردم‌سالاری دینی است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز جمهوری اسلامی الگوی موفق مردم‌سالاری دینی در جهان به شمار می‌رود.

جمهوری اسلامی الگوی موفق مردم‌سالاری دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عباس کعبی امروز در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) قم انقلاب اسلامی ایران را نخستین حرکت در راستای تحقق حکومت دینی در عصر غیبت دانست و اظهار کرد: در نظام اسلامی مرجعیت شیعه می‌تواند احکام اسلامی را اجرا کند که این امر دستاورد بزرگی برای ملت ایران به شمار می‌رود.

* احیای حدود الهی مبنای فقهی تشکیل نظام اسلامی است

وی افزود: مبنای فقهی انقلاب اسلامی بر اساس دلایلی چون امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از اسلام بنا شده و مواردی چون اجرای احکام و حدود اسلامی و جهاد نیز جزو مبانی آن محسوب می‌شوند.

* از میان برداشتن منکرات وظیفه‌ای همگانی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای اجرای آموزه‌های دینی در جامعه نیاز به بسترسازی مناسب وجود دارد گفت: از میان برداشتن منکرات که موجب از بین رفتن ریشه و اساس دین می‌شوند یک وظیفه همگانی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: زمینه ظهور و بروز حداقل دو سوم از احکام اسلام در یک بستر سیاسی و اجتماعی فراهم می‌شود؛ امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر دین توانست شریعت اسلام را به متن زندگی ملت ایران بیاورد و همین مسئله کشورهای مستکبر را به هراس انداخت زیرا معادلات سیاسی و اجتماعی آنان با وجود انقلاب اسلامی بر هم خورده بود.

* جمهوری اسلامی الگوی موفق مردم‌سالاری دینی است

کعبی بیداری اسلامی و خیزش عمومی مسلمانان را برگرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی الگوی موفق مردم‌سالاری دینی در جهان به شمار می‌رود و آزادگان سراسر جهان ایستادگی و مقاومت در مقابل زورگویان را از ملت ایران آموخته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران توازن قدرت بلوک شرق و غرب را به معادله قدرت میان نظام اسلامی و نظام سلطه تبدیل کرده است گفت: امروز شاهد تحقق کامل شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» در ایران هستیم و این نعمتی به شمار می‌رود که شکر آن واجب است.

* هدف جنگ نرم استحاله نظام اسلامی است

وی با تاکید بر این که دشمنان به وسیله جنگ نرم سعی در استحاله نظام اسلامی دارند بیان داشت: بازخوانی اهداف انقلاب و همه ابعاد این واقعه عظیم ضرورت فراوانی در شرایط کنونی دارد.

کعبی افزود: حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن نیازمند علم و فقاهت، عدالت، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و مردم‌داری و حضور باتقوا در عرصه جهاد و سیاست است و روحانیون باید واجد این شرایط باشند.

انتهای پیام/78004/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول