اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد

سیستان و بلوچستان پذیرای سرمایه‌گذاران متناسب با ظرفیت‌هایش

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان پذیرای حضور سرمایه‌گذاران متناسب با ظرفیت‌هایش است.

سیستان و بلوچستان پذیرای سرمایه‌گذاران متناسب با ظرفیت‌هایش

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی بعد ازظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال که در معاونت برنامه‌ریزی استان تشکیل شد ضمن تأکید بر مبارزه با پدیده نامیمون اعتیاد اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و حمایتی همه توان و بضاعت خود را برای از بین بردن معضل نازیبای اعتیاد بکار گیرند.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان با موقعیت و حساسیت استراتژیکی و امکانات و ظرفیت‌های بالقوه فراوان که در زمینه‌های صنعت، تجارت، معدن، کشاورزی و خدمات در سطح کشور را داراست، نسبت به سایر سطوح کشور بی‌نظیر است.

مقام عالی دولت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: وجود دریای آزاد و بندر چابهار یک نعمت بیکران برای کل کشور محسوب می‌شود بنابراین با توجه به اعلام سازمان یونسکو، مردم این منطقه از بهره هوشی بالایی برخوردارند که با استفاده و بکارگیری از این دو نعمت می‌توان تمامی ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کرد و زمینه رشد و توسعه پایدار را نیز فراهم ساخت.

نارویی راه برون رفت از معضل اعتیاد را اشتغال پایدار و مطمئن ذکر کرد و گفت: مسئولان با هدف رویکرد توسعه و اشتغال و کارآفرینی تمامی توان خود را برای رسیدن به این اهداف به کار گیرند.

وی عزم و اراده توأم با نظارت مستمر در روند و انجام تعهدات پرداخت تسهیلات و چگونگی پیگیری آن تأکید کرد و افزود: بانک‌ها در پرداخت‌ها و وصول مطالبات قصور نکنند و جدی‌تر پای کار بیایند تا کارها در امر اشتغال‌زایی شتاب بیشتری به‌خود گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان از ایجاد 4 هزار اشتغال مطمئن در استان قدردانی کرد و بیان داشت: وجود بیش از 300 کیلومتر مرز آبی و مزیت‌های قابل بهره‌برداری از آن یک فرصت و نعمت بی‌نظیر است که باید با همکاری بین بخشی و برنامه مدونی در سند توسعه اشتغال استان برای آن تعریف کرد.

نارویی اضافه کرد: باید آسیب‌ها را شناسایی و کارشناسی کرد و براساس واقعیت‌های موجود، سند توسعه و اشتغال استان را تنظیم تا زمینه رسیدن به اهداف موردنظر فراهم شود.

وی رضای مردم را در رضای خدا دانست و گفت: نتایج چشمگیر و خوبی از رایزنی‌های مسئولان استانی با مسئولان کشوری در زمینه توسعه و اشتغال به ویژه اشتغال خانگی که در محوریت و اولویت قرار گرفته حاصل شده که همت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی را در این زمینه می‌طلبد.

مقام عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: زمینه برای استقبال از سرمایه‌گذاران استانی، کشوری و همسایگان خارج از کشور در حوزه دریای عمان و خلیج فارس فراهم می‌باشد و هم اکنون استان سیستان و بلوچستان پذیرای حضور سرمایه‌گذاری متناسب با ظرفیت‌های استانی است و در این زمینه پاسخگوی تمامی نیازهای سرمایه‌گذاران نیز هستیم.

نارویی از جمله این اقدامات را اعطای معافیت مالیاتی و سایر امکانات لازمه نام برد.

وی سرمایه‌گذاری در زمینه تولید انرژی بادی، آبی، خورشیدی و همچنین در بخش‌های صنعت، تجارت و معدن، کشاورزی و خدمات را یکی از ظرفیت‌های خوب استان عنوان کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مذکور آمادگی پاسخگویی به تمامی نیازهای سرمایه‌گذاران را دارد.

انتهای پیام/75003/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول