اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بالغ بر 10 میلیارد تومان

کشاورزی صومعه‌سرا اعتبار گرفت

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا از اختصاص بالغ بر 10 میلیارد تومان اعتبار به حوزه کشاورزی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

کشاورزی صومعه‌سرا اعتبار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، میرزا حسینعلی‌زاده عصر امروز در جریان افتتاح از کارخانه برنج‌کوبی مدرن روستای سیاه‌درویشان این شهرستان، دهه فجر را یادآور ایامی به یادماندنی و بسیار عبرت‌ انگیز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جوانان امروز باید با تأسی از شهدای انقلابی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل ادامه دهنده راه و منش آن ها باشند، تصریح کرد: شهدایی که در راه اسلام و حفظ پیروزی انقلاب اسلامی و استقلال کشور از جان خود گذشته‌اند همواره شایسته ستایش و یادآوری هستند.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به فعالیت‌های اخیر حوزه کشاورزی در گیلان، اذعان کرد: طرح مدرن‌سازی صنایع کشاورزی سنتی برای توسعه و پیشرفت کیفی و کمی محصولات کشاورزی از جمله این اقدام‌ها است.

وی، افزایش جمعیت، رژیم‌های خاص غذایی و ارتقای سطح علمی در بین مردم را تحولی نو در نگرش‌های کنونی جامعه دانست و متذکر شد: این تغییر در نگرش‌ها ناگزیر نیازمند تغییر در کاربری کشاورزی و صنایع تبدیلی آن است.

حسینعلی‌زاده با تصریح بر اینکه هزینه‌های بالای کشاورزی یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان است، ادامه داد: با مدرن‌سازی و مکانیزه کردن فعالیت‌های کشاورزی از صرف هزینه‌های بالای کشاورزی جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: احیا و توسعه حوزه کشاورزی نیازمند همکاری جمعی و عزمی بلند است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه بتنی کردن انبار کشاورزی از جمله راهکارهای مناسب برای برطرف کردن موانع ورود آب به اراضی کشاورزی و در نتیجه توسعه آن محصولات است، خاطر نشان کرد: باید با تلاش مضاعف در حوزه تولید محصولات کشاورزی به خودکفایی داخلی برسیم.

وی از اختصاص بالغ بر 10 میلیارد تومان اعتبار به حوزه کشاورزی صومعه‌سرا در سال جاری خبر داد و افزود: این رقم اعتبار تخصیص یافته و اکنون در حال پرداخت تدریجی است.

حسینعلی‌زاده تصریح کرد: توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی آن باید در دستور کار حوزه کشاورزی صومعه‌سرا با توجه به اعتبارات تخصیصی مذکور قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌ها و افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر در صومعه‌سرا، اذعان کرد: امسال در دهه مبارک فجر بالغ بر 57 پروژه تولید و عمرانی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف خدماتی در صومعه‌سرا افتتاح می‌شود.

به گفته فرماندار صومعه‌سرا، برای ساخت و افتتاح این تعداد پروژه بالغ بر 101 میلیارد و 15 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با تصریح بر اینکه از مجموع 57 پروژه مذکور بالغ بر 55 پروژه عمرانی است، افتتاح دو پروژه آموزش و پرورش، افتتاح هم زمان سه پروژه بهزیستی، هفت پروژه اداره برق، هشت پروژه اداره راه و ترابری، سه پروژه شهرداری و هفت پروژه آبفار صومعه‌سرا را از جمله پروژه‌های عمرانی بیان کرد.

حسینعلی‌زاده ادامه داد: دو پروژه اداره صنعت، معدن و تجارت، دو پروژه بنیاد مسکن، شش پروژه آب منطقه‌ای، یک پروژه اداره ورزش و جوانان و یک پروژه شبکه بهداشت نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح دهه فجر در صومعه‌سرا است.

وی، از اجرای 300 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت دهه فجر در صومعه‌سرا خبر داد و یادآور شد: این برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بیش از 200 مسجد، مدرسه، اداره‌ها و پایگاه‌های بسیج و سپاه صومعه‌سرا با همکاری و مدیریت کمیته‌های 18 گانه ستاد دهه فجر این شهرستان در حال اجرا است.

انتهای پیام/84003/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول