اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند:

مقاومت در مقابل تحریم‌ها موجب سرعت در پیشرفت پروژه‌ها شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند گفت: اگر کشور ما در مقابل تحریم دشمنان مقاومت نمی‌کرد، وضعیت سرعت و پیشرفت پروژه‌ این‌گونه نبود.

مقاومت در مقابل تحریم‌ها موجب سرعت در پیشرفت پروژه‌ها شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، نادر فریدونی شامگاه یکشنبه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان با حضور استاندار و مسئولان شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: باید همگی به این باور رسیده باشیم که پیشرفت‌های علمی و فضایی خوبی در عین حال تهدیدهای دشمنان در کشور ما حاصل شده است.

وی افزود: این یک واقعیت بوده که تهدیدها و تحریم‌های دشمنان منجر به افزایش توان جمهوری اسلامی و اعتماد به نفس و قوی‌تر شدن نظام و مردم ما شده است.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح‌های خوب و بزرگی در هشت سال گذشته به مرحله اجرا درآمده و در زمینه‌های علمی قدم‌های بسیار موثری برداشته شده و آینده بسیار خوبی در انتظار این مردم است.

فریدونی اضافه کرد: باید قبول کرد که با اجرای نخستین فاز هدفمندی یارانه‌ها صرفه‌جویی در مصرف انرژی صورت گرفته و در راستای پیشرفت اقتصادی کشور در درازمدت موثر است.

وی بیان داشت: کشور ما در بخش نفت و گاز به صورت ترکیبی مقام نخست را دارد و تحریم آن از سوی دولت‌های غربی بی‌اثر است چرا که نفت و گاز به عنوان ذخیره‌های ما در آینده با بهره‌وری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اگر کشور ما در مقابل تحریم دشمنان مقاومت نمی‌کرد وضعیت سرعت و پیشرفت پروژه‌ها این‌گونه نبود.

فریدونی خاطرنشان کرد: هرجایی که کشور ما عقب‌نشینی کند غرب و شرق به پیشروی و دخل و تصرف می‌پردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موقعیت جغرافیایی و توان توسعه فیروزآباد تصریح کرد: فیروزآباد از شمال به شهرستان شیراز و از جنوب به منطقه اقتصادی عسلویه و پارس جنوبی منتهی می‌شود که با توجه به توان توسعه این شهرستان باید مورد اهمیت بیشتر قرار گیرد.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود سد تنگاب و هایقر در این شهرستان ابراز داشت: وجود این دو سد زمینه را برای حمایت از صنایع غیرنفتی و کشاورزی در این شهرستان فراهم آورده است.

فریدونی ادامه داد: باید در سال 92 تمام توان خود را برای توسعه کشاورزی و صنایع غیرنفتی به کار برد و در این زمینه فیروزآباد موقعیت استفاده و بهره‌وری از صنایع غیرنفتی، کشاورزی و گردشگری را دارد.

وی با تاکید بر تکمیل سد هایقر ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبار لازم این سد که در حال حاضر با 45 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است به اتمام برسد و شاهد بهره‌برداری از این پروژه در آینده نزدیک باشیم.

عضو فراکسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه چهار جاده مهم ارتباطی این شهرستان اضافه کرد: باند دوم جاده کوار – فیروزآباد – عسلویه، باید هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد چرا که ترافیک سنگین در این جاده‌ها موجب تصادفات و حوادث ناگوار جانی و مالی به شهروندان و مسافران می‌شود.

فریدونی بیان داشت: می‌توان محور جاده‌ای فیروزآباد – فراشبند که حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد را با تخصیص حداقل اعتبار 2 میلیارد تومان به اتمام و بهره‌برداری رساند.

وی در پایان خواستار تخصیص اعتبار و حمایت مدیران این استان در اتمام پروژه محورهای جاده‌ای فیروزآباد –قیروکارزین – آغار – هنگام - عسلویه شد و گفت: کمبود اعتبار پروژه‌های ارتباطی فیروزآباد را به تاخیر انداخته و ضررهای غیرقابل جبرانی را به شهروندان فیروزآباد وارد می‌کند.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول