اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

تشکیل 1052 پرونده تخلف اصناف در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تشکیل یک‌هزار و 52 پرونده تخلف اصناف در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

تشکیل 1052 پرونده تخلف اصناف در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جمیع ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح فعالیت‌های حوزه بازرگانی داخلی و خارجی این مجموعه برگزار شده بود، با گرامی‌داشت ایام دهه فجر به تشریح مختصری از عملکرد این مجموعه پرداخت.

وی با بیان اینکه بازرسی بسیار دقیقی بر اصناف و مراکز تولید و توزیع در سطح استان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تعداد پرونده‌های تخلف تشکیل شده در استان نشان‌دهنده نظارت ویژه است.

*7 هزار بازرسی از سطح اصناف انجام شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ارزش ریالی جرایم نقدی پرونده‌های تخلف را 16 میلیارد ریال عنوان کرد.

جمیع از انجام ماهانه 7 هزار بازرسی از سطح اصناف و مراکز عرضه در استان توسط بازرسان خبر داد و گفت: وجود 20 هزار واحد صنفی در سطح استان کار بازرسی را با مشکل مواجه کرده است.

وی یادآور شد: نظارت از دو کانال بازرسان سازمان و بازرسان مجمع امور صنفی صورت می‌پذیرد که در این راستا 70 درصد بازرسان در اختیار مجمع امور صنفی هستند که کار نظارت بر واحدهای صنفی خرد را بر عهده دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف مهمترین اصل در بازار اقتصادی است، افزود: در شرایط اقتصادی کنونی همچنان برخی افراد جامعه الگوهای گذشته و پرمصرف را اجرا می‌کنند.‌

*واحدهای صنفی متناسب با جمعیت استان نیست

جمیع با بیان اینکه 20 هزار واحد صنفی در استان فعال است، تصریح کرد: با توجه به وجود جمعیت 360 هزار نفری شهری به صورت متوسط برای هر 18 نفر یک واحد صنفی فعال است این در حالی‌ است که متوسط کشوری این عدد 38 و جهانی 150 تا 200 واحد است.

وی به تعطیلی برخی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و افزود: عوامل زیادی در تعطیلی این بنگاه‌ها نقش اساسی دارند که برخی عوامل درونی و برخی به شرایط جامعه برمی‌گردد.

*300 بازرس افتخاری در سطح بازار فعال هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: واحدهای تولیدی باید با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید بتوانند در سطح بازار رقابت کنند.

جمعی از وجود  14 مرکز عرضه مستقیم در سطح استان خبر داد و گفت: در زمینه بازرسی نیز 300 بازرس افتخاری با این مجموعه همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/69004/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول