اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت امور بانوان فرمانداری ‌برپا شد

برگزاری جشن دهه فجر ویژه بانوان در چرام

خبرگزاری فارس: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، جشن ویژه بانوان با همکاری امور بانوان فرمانداری شهرستان چرام برگزار شد.

برگزاری جشن دهه فجر ویژه بانوان در چرام

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ظهر امروز به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، جشن ویژه بانوان با همکاری امور بانوان فرمانداری شهرستان چرام برگزار شد.

در این جشن که با حضور بانوان در سالن کانون فرهنگی و هنری شهید باهنر چرام برگزار شد، حسن نیکروز ضمن تبریک دهه مبارک فجر و با بیان این‌که باید یک بازخوانی از انقلاب اسلامی و ماهیت و ریشه انقلاب که چگونه این انقلاب به وجود آمده و به پیروزی رسیده انجام شود، اظهار کرد: با هزاران هزار خون شهید، مجروح، جانباز و دلسوختگان انقلاب اسلامی این انقلاب پیروز شده است.

*یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی داشتن ریشه در نهضت عاشورا است

این فرمانده جبهه و جنگ خواستار تبیین محورها و معیارهایی برای نسل کنونی شد که این انقلاب به خاطر چه بود و چرا امروز انقلاب ما سرآمد انقلاب جهانی است.

وی با اشاره به اینکه در تمام کشورها انقلاب‌ها به وجود آمد و مدتی در صحنه بوده اما رخت بربستند، عنوان داشت: در جمهوری اسلامی ایران هر چه از انقلاب بگذرد باشورتر و با ایمان‌تر و مانند یک نهضتی عالم‌گبرتر می‌شود.

وی با طرح این پرسش که ماهیت و ریشه انقلاب اسلامی چگونه بوده است که امروزه نه تنها برای جمهوری اسلامی و نه تنها برای کشور ایران بلکه در کل جهان پیش زمینه آن حکومتی است که همه به دنبال آن هستند، گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که ریشه در نهضت عاشورا دارد.

نیکروز با اشاره به اسلامی بودن انقلاب، متذکر شد: دلیل این‌که این انقلاب تاکنون زنده مانده و با تمام انقلاب‌های دیگر تفاوت دارد، مذهبی و اسلامی بودن آن است.

وی با ذکر بیانی از شهید مطهری که « باید موضوع اسلامی بودن برای نسل جوان باز شود »، اذعان کرد: امروز ما طالب اسلام ناب هستیم، اسلامی که حسین(ع) در یک‌ هزار و 400 سال پیش در صحرای کربلا برای آن جانبازی کرد.

فرمانده سابق ناحیه مقاومت شهرستان بهمئی با بیان این مطلب که اگر ما در انقلاب اسلامی کشته، شهید، جانباز و مجروح دادیم برای پیاده کردن احکام خدا بود، گفت: یک رژیمی در ایران مانند یزید در گذشته پوششی از اسلام داشت اما در باطن ریشه انسانیت را می‌زد، ظلم می‌کرد و فحشا در کشور اوج گرفته بود.

سرهنگ نیکروز با تاکید بر قیام امام حسین (ع) برای کمک به زنده شدن اسلام ناب و جهانی شدن اسلام، دومین ویژگی انقلاب اسلامی را ظلم‌ستیزی دانست و یادآور شد: انقلاب آمد و در مقابل مستکبرین جهان ایستاد به‌ گونه‌ای که کسی باور نمی‌کرد ایران یک روزی توانمند شده و ترازنامه جهان به دست جمهوری اسلامی بیفتد.

وی با اشاره به قدرت آمریکا در قبل از انقلاب بر روی ایران عنوان کرد: امروز به برکت خون شهدا، به برکت خون عزیزانی که این میراث را به دست ما سپردند ایران قدرتمندترین کشور منطقه است.

سومین ویژگی که می‌توان برای انقلاب اسلامی ایران ترسیم کرد، فراگیر شدن انقلاب بود

این مسئول بسیجی بسیاری دستاوردها را به برکت وجود حضرت امام خمینی (ره) دانست و بیان داشت: سومین ویژگی که می‌توانیم برای انقلاب اسلامی ایران ترسیم کنیم، فراگیر شدن انقلاب بود.

این سردار سپاه با اشاره به انقلاب‌هایی مانند انقلاب فرانسه در بعد اقتصادی و روسیه، انقلاب اسلامی را متفاوت در بعد ریشه‌ای و دینی دانست و تصریح کرد: امام به عنوان یک رهبر مذهبی جلو آمد و مردم هم به عنوان داوطلب مذهب دنبال امام را گرفتند.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی تنها مربوط به جمهوری اسلامی نیست بلکه در مصر، یمن، سوریه و لبنان مردم بیدار شده‌اند و فهمیدند که زیر بار ستم زندگی کردن ننگ بوده و بی‌عدالتی ظلم بر انسانیت است.

نیکروز با بیان این‌که امروزه مردم دنبال شعارهای انقلاب اسلامی هستند، شعارهای انقلاب اسلامی را عدالت، رفع تبعیض، بها دادن به انسانیت و شعار خودباوری که نشأت گرفته از ایمان و عقیده دینی است، برشمرد.

 این فرمانده سابق از برکات و ویژگی انقلاب اسلامی فراگیر شدن نهضت را نام برد و گفت: به لطف خداوند این انقلاب به ایران اکتفا نخواهد کرد و اکنون در کشورهای دیگر سرایت کرده است.

وی با تأکید بر این‌که امروز آمریکا فهمید در خاورمیانه، ایران عنوان محور حرکت انقلاب‌های در شرف انجام است، هشدار داد: به همین دلیل بیشترین دشمنی را با انقلاب اسلامی می‌کند.

وفادار بودن مردم به انقلاب از دیگر ویژگی‌هایی بود که سرهنگ حسن نیکروز در سخنرانی خود بیان کرد و ابراز داشت: در انقلاب‌‌های دیگر مردم ممکن است برای مسائل اقتصادی قیام کنند اما امروز مردم ما به ‌خاطر مذهب، پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه هستند و به خاطر اسلامی بودن حضور پی ‌در پی در انقلاب را لازم می‌دانند.

این فرمانده سابق سپاه با بیان این‌که در صحرای کربلا یاران امام حسین (ع) پشتیبان وی بودند، اظهار کرد: امروز هم مردم ما پشتیبان ولایت فقیه، اسلام ناب و پشتیبان راه شهدا خود هستند.

وی مردمی بودن انقلاب اسلامی را بارزترین ویژگی تلقی کرد و با اشاره به ویژگی‌های مرتبط با زنان، یکی از این ویژگی‌های پیچیده و سالم انقلاب که امام روی آن تأکید داشتند را احیای شخصیت زن دانست.

انتهای پیام/82002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول