اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بسکتبال، مرحمی بر زخم یک فصل ناکامی فوتبال آبادان

خبرگزاری فارس: تیم بسکتبال نفت آبادان با نتایج خوب خود در مسابقات دسته اول کشور مرحمی بر زخم یک فصل ناکامی فوتبال آبادان شده است.

بسکتبال، مرحمی بر زخم یک فصل ناکامی فوتبال آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، تیم صنعت نفت آبادان در فصل جاری لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه‌های کشور، با نتایج درخشان و خیره کننده خود موفق به راهیابی مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها شد.

این تیم در ابتدا با کمترین امکانات وارد این رقابت‌ها شد و در همان اوایل مسابقات فراتر از انتظارات به همگان ثابت کرد که حریف بسیار سختی برای رقیبان خواهد بود.

برخلاف تیم فوتبال این باشگاه، کمترین تزریق بودجه به تیم بسکتبال انجام شد و باز هم برخلاف تیم فوتبال که در انتهای جدول رده‌بندی قرار دارد تیم بسکتبال صنعت نفت آبادان در صدر جدول رده‌بندی گروه خود قرار گرفت.

تیم بسکتبال صنعت نفت آبادان در رقابت‌های این فصل، هشت پیروزی را کسب و 817 توپ وارد سبد حریفان کرده و در مقابل 717 توپ را دریافت کرد.

این تیم در پایان رقابت‌های دسته اول کشور خود را در مکان دوم جدول رده‌بندی دید و راهی مرحله حذفی این رقابت‌ها شد.

نفتی‌های آبادان در این فصل همچنین به غیر از یک دیدار، همه مصاف‌های داخل خانه خود را با برد پشت سر گذاردند و در خارج از خانه فقط سه شکست را متحمل شدند که این آمار نسبتا قابل دفاع است.

*پیروزی قاطع برابر ماهان اصفهان در آبادان

تیم بسکتبال نفت آبادان در مرحله نخست پلی‌آف این رقابت‌ها در دیدار رفت خود در برابر ماهان اصفهان با اختلاف نزدیک بازی را واگذار کرد تا به دیدار برگشت در آبادان چشم بدوزد و در صورت پیروزی در این دیدار کار به بازی سوم کشیده شود.

در مصاف دو تیم در آبادان که با حضور تماشاگران پرشور آبادانی برگزار شد نفت آبادان با ارائه یک بازی برتر موفق شد حریف خود را با اختلاف 32 گل شکست دهد.

نفتی‌ها در این دیدار با حساب 85 بر 53 میهمان خود ماهان اصفهان را مغلوب کردند.

تیم صنعت نفت آبادان با این پیروزی در بازی سوم مرحله پلی‌آف میزبانی را از آن خود کرد تا تکلیف تیم صعود کننده به مرحله نهایی در آبادان تعیین شود.

*با کسب میزبانی شانس صعود نفت بیشتر شد

سرمربی تیم بسکتبال صنعت نفت آبادان در این خصوص گفت: با کسب این پیروزی قاطع موفق به کسب امتیاز میزبانی در بازی سوم شدیم و این مسئله شانسمان برای صعود به مرحله نهایی پلی‌آف را بیشتر کرد.

وی افزود: برابر ماهان اصفهان در آبادان بازی خیلی خوبی را به نمایش گذاشته و با اختلاف مناسبی بر حریف پیروز شدیم.

هماد سامری اظهار داشت: بازیکنان تیم در این بازی انگیزه بسیار بالایی برای شکست حریف اصفهانی خود داشتند و همین انگیزه عامل پیروزی ما در این دیدار بود.

وی خاطرنشان کرد: بازی بسیار خوب و هجومی تیم نفت بازیکنان و کادر فنی تیم ماهان را غافلگیر کرد.

مربی تیم بسکتبال صنعت نفت آبادان تصریح کرد: ما باید در بازی سوم هم اینگونه ظاهر شویم تا حریف قدرتمند خود را مغلوب کنیم.

وی در پایان گفت: از هواداران آبادانی می‌خواهیم تا در بازی سوم و حساس پیش‌رو در روز جمعه ما را یاری کنند تا با صعود از این مرحله یک گام به لیگ برتر نزدیک‌تر شویم.

*پیروزی مقابل ماهان اصفهان را مدیون هواداران هستیم

سرپرست تیم بسکتبال نفت آبادان گفت: برد در مقابل ماهان اصفهان را مدیون هواداران، مردم و مسئولان هستیم.

وی اظهار کرد: این بازی از حساسیت بالایی برخوردار بود که خوشبختانه توانستیم با حمایت مردم و مسئولان با 32 امتیاز اختلاف بر حریف خود چیره شویم.

محسن داوری با بیان اینکه با وحدت و همدلی اعضای تیم توانستیم بر یک تیم قدر به راحتی پیروز شویم، تصریح کرد: باشگاه فولاد ماهان سپاهان یکی از بهترین باشگاه‌های بسکتبال کشور است.

وی اضافه کرد: حساسیت بازی به حدی بود که دبیر فدراسیون از نزدیک نظاره‌گر آن بوده و در نهایت هم فدراسیون بسکتبال از این نتیجه بسیار متعجب شد.

سرپرست تیم بسکتبال صنعت نفت آبادان ضمن قدردانی از حضور هواداران و حمایت مسئولان، این برد را مدیون بازی خوب و همدلی بازیکنان تیمش دانست و گفت: هفته آینده آخرین بازی را با تیم فولاد ماهان سپاهان در آبادان برگزار خواهیم کرد و در صورت کسب نتیجه دلخواه در مرحله بعدی پلی‌آف به مصاف تیم کاله آمل می‌رویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تیم بسکتبال صنعت نفت آبادان روز گذشته در یک بازی برتر موفق شد میهمان خود تیم فولاد ماهان سپاهان اصفهان را با 32 امتیاز اختلاف و با نتیجه 85 بر 53 شکست دهد.

گام نهایی تا لیگ برتر

تیم نفت آبادان در صورت کسب پیروزی در دیدار سوم در برابر ماهان اصفهان به مرحله نهایی از دور حذفی این رقابت‌ها راه خواهد یافت تا در مقابل تیم کاله آمل قرار گیرد.

امیدواریم فرزندان برومند آبادانی با تداوم درخشش خود در این رقابت‌ها برای اولین بار پس از انقلاب آبادان را صاحب یک نماینده در سطح اول بسکتبال کشور کنند و روح ورزش در آبادان به دلیل کسب نتایج فاجعه‌وار تیم فوتبال صنعت نفت کشته نشود.

در این راستا نفت آبادان بیش از پیش به حضور تماشاگران خون‌گرم آبادانی نیاز دارد تا با حمایت‌های خود انگیزه بازیکنان را افزایش داده و زمینه موفقیت بسکتبال آبادان و صعود به سطح اول بسکتبال باشگاه‌های کشور را فراهم کنند.

انتهای پیام/72008/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول