اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه:

انقلاب اسلامی الگوی حاکمیت دینی در جهان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه از انقلاب اسلامی به عنوان الگوی حاکمیت دینی و مردم‌سالاری در جهان یاد کرد.

انقلاب اسلامی الگوی حاکمیت دینی در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد شمس‌الدین پیش از ظهر امروز در مراسم صبحگاه سراسری دانش‌آموزان بسیجی که در مدرسه دخترانه راهنمایی فاطمه‌الزهرا(س) بشرویه برگزار شد، اظهار کرد: الگوی امام خمینی(ره) در ایجاد انقلاب اسلامی و حاکمیت دینی نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام در زمان هجرت از مکه به مدینه با ساخت نخستین مسجد، پایگاه حکومت دینی را برای پیوستن مردم به اسلام و مسلمان شدن را پایه‌ریزی کرد.

امام جمعه بشرویه تصریح کرد: مردم مدینه که در شرک به سر می‌بردند پس از دعوت پیامبر به اسلام روی آورده و مسیر زندگی خود را آگاهانه انتخاب کردند و سعادتمند شدند.

شمس‌الدین از انقلاب اسلامی به عنوان الگوی حاکمیت دینی و مردم‌سالاری در جهان یاد کرد و افزود: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با الگوگیری از مکتب علوی و فرهنگ عاشورایی در برابر رژیم ستم‌شاهی به پا خاست و با پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی ایران را تشکیل داد.

وی متذکر شد: آحاد ملت ایران با بصیرت و هوشیاری و تبعیت از رهنمودهای امام راحل برای پیروزی انقلاب وارد میدان شده و رژیم پهلوی را سرنگون کردند.

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب دشمنان به انواع توطئه‌ها و حربه‌ها برای نابودی نظام متوسل شدند، گفت: راه‌اندازی جنگ ، ایجاد ناآرامی و تحرکات تروریستی در منطقه شرق کشور توسط اشرار و در منطقه کردستان توسط  حزب کومله از جمله حربه‌های دشمن برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

شمس‌الدین اذعان داشت: ملت ایران پس از سپری کردن هشت سال جنگ تحمیلی با وحدت و مقاومت در برابر تحریم‌ها و فتنه‌های دشمنان ایستادند.

وی تاکید کرد: امروز پس از  گذشت سی و چهار سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ایران به عنوان کشور مستقل و آزاد در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی می‌درخشد و با نبوغ جوانان ایرانی به پیشرفته‌ترین فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا دست پیدا کرده است.

انتهای پیام/69006/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول