اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه:

فرمان کشف حجاب توهم پوچ رضاخان برای تجدد‌گرایی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه گفت: فرمان کشف حجاب توسط رضاخان با هدف سرپوش گذاشتن برعقب‌ماندگی زنان ایرانی انجام شد که توهمی پوچ برای تجددگرایی و رسیدن به پیشرفت کشور بود.

فرمان کشف حجاب توهم پوچ رضاخان برای تجدد‌گرایی بود

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد شمس‌الدین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: ماجرای کشف حجاب در ایران به سفری که رضاخان در سال 13 هجری به ترکیه داشت بر می‌گردد که با دیدن زنان بدون حجاب در این کشور تصمیم گرفت تا با گرفتن حجاب از زنان ایرانی عقب ماندگی کشور را جبران کند.

وی ادامه داد: رضاخان که پیش از رسیدن به مقام پادشاهی خود را فردی دیندار و مذهبی نشان داده بود پس از رسیدن به قدرت چهره اصلی خود را نمایان ساخت و با نام تجددگرایی برای تضعیف ارزش‌های دینی اقدامات گسترده‌ای را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد.

امام جمعه بشرویه تصریح کرد: پوشیدن لباس‌های متحد‌الشکل و کلاه پهلوی برای مردان و حذف چادر و حجاب از زنان ایرانی از برنامه‌های ننگین رضاخان برای ایجاد تحول در عرصه فرهنگ و غربی کردن مردم بود که با مخالفت گسترده روحانیون و مردم ایران مواجه شد.

شمس‌الدین افزود: روحانیت که از این توطئه انگلیس‌ها برای به انحراف کشیدن مردم آگاهی یافت به اعتراض و مخالفت با فرمان کشف حجاب برخاست و در این بین تعداد زیادی از مردم برای دفاع از باورهای اصیل خود در مسجد گوهرشاد تجمع کردند که با سرکوب وحشیانه عمال رضاخانی به خاک و خون کشیده شدند.    

وی با بیان اینکه دنیای غرب و نظام سلطه همواره به بهانه حقوق بشر به دنبال اهداف شوم خود است، گفت: در ماجرای کشف حجاب با نام آزادی زنان، توطئه غربی کردن مردم ایران توسط رضاخان شکل گرفت تا با ترویج بی‌حجابی در بین زنان به جامعه اسلامی ضربه بزند.  

امام جمعه بشرویه اظهار کرد: فرمان کشف حجاب توسط رضاخان با هدف سرپوش گذاشتن بر عقب‌ماندگی زنان ایرانی انجام شد که توهمی پوچ برای تجددگرایی و رسیدن به پیشرفت کشور بود.

شمس‌الدین حجاب را نماد فطرت انسانی و تبلور اصالت‌ها و ارزش‌های اخلاقی و کشف حجاب را نماد وابستگی به غرب و مکاتب بی‌بند‌و‌باری دانست.

انتهای پیام/69006/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول