اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

امام خمینی با انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را عوض کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه خلخال گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را عوض کرد.

امام خمینی با انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را عوض کرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام والمسلمین رشتبری عصر امروز در مراسم جشن‌ و سرور انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی خلخال گفت: امام خمینی (ره) در جریان مبارزات خود بر علیه رژیم ستمشاهی با رواج انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را عوض کرد.

رشتبری اظهار داشت: برکات انقلاب اسلامی بر هیچ دیده‌ای پوشیده نیست و از مهم‌ترین برکات آن اتحاد و همدلی و پیشرفت در تولید ملی و تکنولوژی است که بر دنیا ثابت شد، کشوری که در اوایل جنگ برای خرید سیم خارداری در تحریم بود، اکنون با پیشرفت در فناوری هسته‌ای و اخیراً ساخت هواپیمای قاهر 313 که نشان از توانمندی جوانان این مرز بوم در تولید بود، دشمنان را آشفته کرد.

رشتبری ادامه داد: در دهه اول انقلاب شاهد بودیم که چقدر پزشکان هندی و پاکستانی در کشور مشغول طبابت بودند، اما اکنون کشور ایران در علم پزشکی و سایر علوم سرآمد منطقه و جزو چند کشور برتر دنیاست.

امام جمعه خلخال خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با قیام راستین خود توانست دینداری را به مفهوم کامل اسلامی احیا کند و در مقابل تمامی دشمنان و رژیم ستمشاهی سینه سپر کرده و با پشتوانه مردمی و توجهات خداوند پیروز و سربلند شود.

رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اگر تدبیر و بینش امام خمینی (ره) در برابر طاغوت زمان نبود، اکنون اسرائیل و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی این کشور را چپاول کرده بودند و این نهضت مردمی امام راحل بود که جان تازه‌ای در کالبد ایران اسلامی دمید و برای همیشه ایران و ایرانیان را از ظلم طاغوت رهایی بخشید.

دراین مراسم حسین علیپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خلخال نیز در سخنانی گفت: قیام و انقلاب امام راحل ریشه در قیام و نهضت عاشورا داشت.

 

وی در خصوص شباهت ویژه قیام امام راحل بر علیه طاغوت زمان و قیام امام حسین (ع) گفت: شباهت ویژه این دو قیام حق‌طلبی و دفاع از مظلومان و ستمدیدگان عالم بود که با محوریت ولایت و رهبری اداره شد و در نهایت با پیروزی خون بر شمشیر به اوج خود یعنی پیروزی رسید.

علیپور افزود: خانواده‌ها نقش اساسی در قیام مردم ایران بر علیه رژیم ستمشاهی داشتند و از این رو، اکنون نیز خانواده‌ها زیر ذره‌بین دشمن هستند و دشمن در تفکر نفوذ به چارچوب فکری خانواده و سست کردن کیان خانواده‌هاست که باید خانواده‌ها با بصیرت و تبعیت از ولایت و رهبری این فتنه دشمنان را ناکام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این جشن گروه تواشیح روستای «اندبیل» خلخال به اجرای تواشیح در خصوص انقلاب اسلامی پرداخت و از مسئولان و جمعی از فرزندان کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام /62008/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول