اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکی در همایش تجلی بصیرت ـ 1

انقلاب اسلامی ‌به ملت ‌ایران هویت جدیدی بخشید‌

خبرگزاری فارس: متکی در جمع مردم آمل گفت: نهضت ما مبتنی بر نیازهای فطری و بشری بوده و جغرافیای پیام انقلاب اسلامی ایران متعلق به جغرافیایی انسانی است.

انقلاب اسلامی ‌به ملت ‌ایران هویت جدیدی بخشید‌

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، منوچهر متکی صبح امروز در همایش تجلی بصیرت منطقه چاکسر این شهرستان بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران به ملت ما هویت جدیدی بخشید و انقلاب آغازین اسلام را احیا کرد که این امر باعث افتخار هر ایرانی است.

وی افزود: پیام، آرمان و اهداف انقلاب اسلامی ارزشمند و قابل تأمل است، عشقی که در دل‌های مردم ما نسبت به این سرزمین اسلامی نهادینه شده نشان از همت و همدلی است و کشور ما را به سامان و مرزهای سبز و پرافتخاری تبدیل کرده که از آن بوی الهام‌بخشی و عزت به مشام جان می‌رسد.

متکی با اعلام اینکه در دهه‌های پایانی قرن گذشته شاهد تحولاتی بودیم که ابتدا همه گمان می‌کردند در یک محدوده ملی و جغرافیایی بنا است اثرگذار باشد، ادامه داد: ولی هم‌اکنون حوزه تاثیر آن در منطقه و به فاصله کوتاهی در معادلات جهانی نمودار شده است.

وی یاداور شد: ما در مجموعه جدال و چالش‌هایی در 34 سال گذشته در اردوگاه معترضان به اسلام و انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم دریچه‌ای نو برای یافتن ابهت این جهان گشوده شده است.

وی ابراز داشت: شاید برای کسانی که نگهبانان شب هستند و سلطه را حق خود دانسته، با اتکا به زورمداری و قدرتشان معتقدند منطقشان باید پذیرفته شود و آنچه آنها می‌گویند باید بشود قابل پذیرش بود که این انقلاب اسلامی در محدوده مرزهای خودش ایجاد تحول کند و پا را فراتر نگذارد ولی خیلی زود متوجه شدند که این پیام نهضت ما همانند نهضت‌های تاثیرگذار در سطح جامعه بشری منتشر شد.

متکی ادامه داد: این امر طبیعت هر فکر نو، ایده و مکتبی است که پیام شنیدنی داشته باشد اما جغرافیای پیام جدید انقلاب اسلامی ایران جغرافیایی انسانی است یعنی در هر جایی که انسان‌ها هستند این پیام منتقل می‌شود و اگر جاذبه داشته باشد مورد پذیرش است و جای خود را به زودی باز می‌کند.

وی با عنوان اینکه ماندگاری هر پیامی بستگی به محتوای آن دارد، گفت: مشاهده می‌کنیم در انقلاب اکتبر روسیه، انقلاب فرانسه، انقلاب مائو چین و رنسانس که تحولی شگرف در عرصه صنعتی غرب ایجاد کرد آرام آرام در مبانی تئوریک و نظری دچار نقصان زیاد، محدودیت‌ها و مشکلات فراوانی شدند و نقدهایی از سوی دشمنان برایشان طراحی شد.

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این مسئله روزبه‌روز برای آنها مشکلات زیادی ایجاد کرده اما انقلاب و نهضتی که مبتنی بر نیازهای فطری و بشری بوده و برگرفته از نهضت انبیا باشد ماندگاری مهم‌ترین ویژگی و خصوصیت آن است.

انتهای پیام/86012/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول