اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد

افتتاح 2 هزار ایستگاه مطالعه در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور استان‌ها و انجمن نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: 2 هزار ایستگاه مطالعه در دهه فجر در سراسر ایران افتتاح می‌شود.

افتتاح 2 هزار ایستگاه مطالعه در دهه فجر

حجت‌‌الاسلام سید علی حسینی روز گذشته در حاشیه افتتاح ایستگاه مطالعه در محل استانداری کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی برای افزایش سطح مطالعه اقداماتی را انجام می‌دهد که راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه ازجمله این اقدامات است.

وی عنوان کرد: 2 هزار ایستگاه مطالعه در دهه فجر در سراسر ایران افتتاح می‌شود که از این تعداد 12 ایستگاه در شهر کرمان قرار دارد.

حسینی افزود: این ایستگاه‌های مطالعه توسط کارشناسان مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شوند و هر 15 روز یک بار کتاب‌های این مجموعه‌ها تغییر می‌کند.

وی تصریح کرد: مراجعان در ایستگاه‌های مطالعه می‌توانند کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کنند و آن را در یکی دیگر از ایستگاه‌ها در هر نقطه از کشور تحویل دهند.

حسینی از عرضه کتاب‌های عمومی با آرم ایستگاه مطالعه و با موضوع دینی، فرهنگی، دفاع مقدس و اخلاقی برای رده‌های سنی مختلف در این ایستگاه‌ها خبر داد و افزود: 15 عنوان کتاب در این ایستگاه‌ها عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: اولویت راه‌اندازی ایستگاه مطالعه به مبادی ورودی و خروجی مسافران شامل فرودگاه، پایانه‌های مسافربری و ایستگاه‌های قطار و مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت و خانه‌های فرهنگ شهرداری اختصاص دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی برای راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در هر یک از دستگاه‌های دارای امکانات لازم، آمادگی دارد.

به گزارش فارس، تاکنون پنج ایستگاه مطالعه در فرودگاه،‌ استانداری، سرپرستی بانک ملی، بیمارستان افضلی‌پور و دادگستری کرمان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/80019/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول