اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دبیر نهضت مطالعه مفید

ایستگاه مطالعه فرودگاه کرمان رونمایی شد

خبرگزاری فارس: با حضور دبیر نهضت مطالعه مفید ایران، ایستگاه مطالعه کتاب در فرودگاه کرمان رونمایی شد.

ایستگاه مطالعه فرودگاه کرمان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ظهر امروز با حضور دبیر نهضت مطالعه مفید کشور ایستگاه مطالعه کتاب در فرودگاه کرمان رونمایی شد.

جواد کمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در این مراسم اظهار داشت: در سایه کتاب موفقیت‌های زیادی را می‌توان به دست آورد.

وی با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران، حرکتی فرهنگی بود و ما با زبان کتاب، علم و اخلاق با دنیا سخن می‌گوییم و همین امر دلیلی بر تفاوت ما از استکبار است.

کمالی تصریح کرد: استان کرمان با توجه به جمعیت بالا، پراکندگی جمعیت و فاصله بیشتر از پایتخت نیازمند توجهات بیشتری است.

محمدجواد حسین‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در این مراسم اظهار داشت: از جمله اقداماتی که در راستای ارتقای مطالعه مفید در کشور صورت می‌گیرد، راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو طرح پیک مهر و کتابخانه‌های خودگردان در استان کرمان اجرا شد، بیان داشت: استقرار 12 ایستگاه مطالعه مفید در استان کرمان تصویب شده که امروز پنج ایستگاه راه‌اندازی می‌شود.

حسین‌زاده تصریح کرد: هر ایستگاه مطالعه 50 تا 70 میلیون تومان هزینه خرید کتاب در بر دارد و شامل 15 عنوان کتاب با حدود 3 هزار جلد است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان بعد از استفاده از کتاب‌ها می‌توانند آن را در صندوق برگشت گذاشته و یا اینکه برای مطالعه با خود ببرند و در ایستگاه مطالعه دیگری و یا کتابخانه‌های عمومی تحویل دهند.

حسین‌زاده گفت: حسن ایستگاه‌های مطالعه این است که شهروندان می‌توانند کتاب را در کجای کشور تحویل دهند تا به چرخه جابه‌جایی کتاب‌ها بازگردد.

حسین‌زاده اذعان داشت: کتاب‌های ایستگاه‌های مطالعه هر 15 روز یک بار تعویض شده و عنوان‌های جدیدی جایگزین آنها می‌شود.

به گزارش فارس، پنج ایستگاه‌ مطالعه امروز در استانداری کرمان، بیمارستان افضلی‌پور، سرپرستی بانک ملی، فرودگاه کرمان و دادگستری رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/80017/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول