اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل خراسان‌جنوبی خبر داد

ایمن‌سازی 25 مدرسه حاشیه جاده در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌جنوبی از ایمن‌سازی 25 باب مدرسه حاشیه جاده در سال جاری خبر داد.

ایمن‌سازی 25 مدرسه حاشیه جاده در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم نصری پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان در راستای ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه جاده‌ها اقداماتی را در سال جاری انجام داده است.

وی ادامه داد: در راستای تامین امنیت دانش‌آموزان مدارس حاشیه جاده، 25 باب مدرسه ایمن‌سازی فیزیکی شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌جنوبی از نصب 13دستگاه تردد شمار جاده‌ای در سطح جاده‌های استان خبر داد و گفت: با نصب این دستگاه‌ها علاوه بر ثبت تخلفات وسایل نقلیه پیک ترافیک در جاده‌های استان نیز مشخص می‌شود.

وی از صادرات 244 هزار تن کالا از معبر رسمی ماهیرود در 10 ماهه سال جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر سهمیه ترانزیت روزانه 30 دستگاه است که تا 60 دستگاه در روز نیز ظرفیت دارد.

 

 

 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌جنوبی عمر ناوگان حمل و نقل استان را 13.3 سال عنوان کرد و یادآور شد: این رقم در سطح کشور 13.6 سال است.

نصری از وجود یک‌هزار و 92 دستگاه در ناوگان حمل و نقل استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 10 دستگاه vip در ناوگان حمل نقل استان فعال است.

وی به فعالیت‌های این مجموعه برای ساماندهی حمل نقل روستایی اشاره کرد و افزود: در این راستا سهمیه تسهیلات 200 میلیون تومانی به استان اختصاص یافته که از طریق صندوق مهر امام رضا(ع) با سود هفت درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی قطب کاشی، سرامیک و سنگ است، تصریح کرد: عمر متوسط ناوگان باری استان 13.64 سال است که در مقایسه با متوسط کشوری ناوگان باری استان فرسوده است.

 

عدم پرداخت تسهیلات عامل اصلی عدم نوسازی ناوگان باری استان

نصری به دلایل فرسوده بودن ناوگان باری استان اشاره کرد و گفت: عدم پرداخت تسهیلات در این بخش یکی از دلایل عدم نوسازی ناوگان باری استان است.

وی ادامه داد: تناژ حمل شده در 9 ماهه سال جاری در ناوگان باری استان یک‌میلیون و 980 هزار تن است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌جنوبی از وجود 4 هزار و 744 دستگاه در ناوگان حمل و نقل استان خبر داد.

انتهای پیام/69004/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول