اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هشتمین روز از دهه فجر

معاون رئیس جمهور سیستم پایش آنلاین سیمان بجنورد را افتتاح کرد

خبرگزاری فارس: سیستم پایش آنلاین فاز دو شرکت سیمان بجنورد با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم‌زمان با هشتمین روز از دهه فجر افتتاح شد.

معاون رئیس جمهور سیستم پایش آنلاین سیمان بجنورد را افتتاح کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مدیرعامل شرکت سیمان بجنورد امروز در آیین بهره برداری از این سامانه اظهار کرد: سیستم پایش آنلاین فاز دو این واحد تولیدی، صنعتی امسال ظرف هفت ماه اجرا و آماده شده است.

محمد میرزایی تصریح کرد: نصب و راه اندازی سیستم پایش آنلاین بر روی دودکش اصلی در قالب فاز دو شرکت سیمان بجنورد به منظور اندازه گیری غبار دودکش‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارخانه با دو هزار تن تولید در سال 78 فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: دو سال قبل نیز طرح توسعه کارخانه سیمان با سه هزار و 300 تن ظرفیت جدید به مجموع تولیدات این کارخانه افزوده شد.

میرزایی ظرفیت تولید سیمان در دو خط این کارخانه را سالانه یک میلیون و 700 هزار تن عنوان کرد و گفت: محصولات این واحد به مصرف استان‌های شمالی و شرق کشور می‌رسد.

وی از کارخانه سیمان بجنورد به عنوان تأمین کننده 21 درصد از تولیدات 6 کارخانه فعال سیمان در استان‌های خراسان نام برد و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تولیدات کارخانه سیمان تنوع در تولید بوده به گونه‌ای که بیشترین تنوع در بین کارخانه‌های سیمان را دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت سیمان بجنورد، هم اکنون دست کم 11 نوع سیمان با بهترین کیفیت تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می‌رسد.

وی کیفیت تولید را به عنوان برند کارخانه سیمان بجنورد یاد کرد و افزود: البته این مهم با بهره‌مندی از پرسنل توانمند و کوشا و همچنین تنوع تولید و تأمین نیازهای مصرف کنندگان تحقق یافته است.

میرزایی شمار کارکنان کارخانه سیمان بجنورد را اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی را 700 نفر اعلام کرد و گفت: علاوه بر این کارخانه چهار تا پنج هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ماشین آلات فعال در این واحد به سامانه غبارزدایی و الکتروفیلتر مجهز است، افزود: البته شرکت در استراتژی خود دست‌یابی به شرایط مطلوب زیست محیطی و رعایت مؤلفه‌های زیست محیطی به عنوان یکی از پنج هدف اصلی خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت سیمان بجنورد راه اندازی پایش آنلاین در کارخانه سیمان بجنورد را زمینه‌ای برای پایش لحظه‌ای فعالیت این واحد از سوی محیط زیست خواند و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت سیمان در سال‌های تجهیز این واحد به سیستم‌های آنلاین برای مشاهده خروجی‌ها از جمله دودکش بوده که این مهم اکنون با راه اندازی این سامانه به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه محقق می‌شود.

وی همچنین برنامه‌های مدون دیگر سیمان بجنورد در راستای حفظ محیط زیست اشاره کرد و افزود: مدار بسته کردن آسیاب‌های خط یک که پروژه سنگینی بوده تأثیر بسزایی در بهبود محیط و بهینه کردن فعالیت‌های این واحد صنعتی دارد.

میرزایی پیش بینی کرد تا این پروژه تا پایان امسال به اتمام و آماده راه اندازی شود.

وی راه اندازی سیستم الکتروفیلتر خط یک در سال گذشته با 26 میلیارد ریال اعتبار را از مهم‌ترین اقدامات این کارخانه اعلام و اظهار امیدواری کرد تا به واسطه اهتمام سیمان بجنورد به محیط زیست این واحد گواهی‌نامه صنعت سبز را دریافت کند.

به گزارش فارس، در این آیین که استاندار خراسان شمالی، ثروتی نماینده بجنورد و شماری از مسئولان این استان شرکت داشتند، سامانه پایش آنلاین بر روی دودکش اصلی سیمان بجنورد با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/63001/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول